donderdag 16 april 2015

Begroting april/mei

Terugkijkend op de afgelopen maand heb ik echt gemerkt dat ik niet goed in mijn vel zat. Als ik in zo'n periode zit lukt alles op orde houden niet, mijn hoofd is te chaotisch, en mijn gedachten op één plek houden gaat gewoon niet.

Dat heb ik ook met mijn financiën gemerkt. Schulden aflossen heb ik niet gedaan, het weekendje weg en de nieuwe koelkast waren genoeg. 
Het weekend weg heeft wel heel veel rust gegeven, en daarmee ook de ruimte om weer orde te scheppen, zowel in mijn financiën als in mijn huis.

Mijn begroting voor de komende periode ziet er zo uit:

  • Huur                     €510
  • Bso                        €350
  • Energie                €200
  • Water                   €100
  • Boodschappen    €150
  • Aflossing              €200
De televisie heb ik opgezegd. We hebben nu de drie Nederlandse zenders, en dat is genoeg. Dochter vind het wel jammer, al denk ik dat ze het niet zal missen, televisie kijken doet ze amper. Het internet heb ik vorige week al betaald, dUS die heb ik ook niet meegenomen in de begroting.

Mijn beide sponsor gezinnen zijn uit het programma gegaan doordat ze naar een ander gebied zijn. Ik heb nog geen nieuwe gezinnen gekregen, dus deze maand hoef ik niet te betalen.

Voor de energie heb ik deze maand 100 euro extra gereserveerd, over drie maanden krijg ik de jaarrekening, en als ik moet bij betalen is de schok wat minder groot. Ook voor het water had ik de termijnrekening gekregen, daar reserveer ik ook weer 100 euro voor, voor de komende rekening. 

Voor de aflossing heb ik nu alvast 200 euro gereserveerd, het geld van mijn onregelmatigheids toeslag tel ik er nog bij op.

3 opmerkingen:

  1. Je nieuwe koelkast zal een onverwachte uitgave geweest zijn, dus is het ook wel min of meer logisch dat er niet veel overbleef om extra af te lossen.
    Gelukkig heb je nu je rust teruggevonden om een beetje pas op de plaats te maken en kun je deze maand weer actie op het aflossingsfront ondernemen.

    Kun je niet beter eerst volledig aflossen wat je hebt openstaan voordat je weer met nieuwe sponsorgezinnen begint?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, want wanneer ga ik die ruimte dan weer terug vinden om gezinnen te kunnen helpen? Het is goed zo

      Verwijderen
  2. Die ga je dan weer vinden als je schulden afgelost zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen