maandag 27 april 2015

De eindstand van vandaag

Gisteravond ben ik vroeg naar bed gegaan, ik wou vroeg opstaan. Helaas kwam er van slapen erg weinig. Koningsdag zorgt voor een heel aantal punten die ik niet kan plannen.

Het weer bijvoorbeeld. Ik heb gister bijna elk uur buienradar gecheckt. Elke keer werd het beeld iets beter. Toen ik ging slapen leek de regen mijn woonplaats bijna te missen. Goed nieuws dus.
Maar het lukte niet om mijn hoofd rustig en leeg te krijgen.

Want wat als er wel regen valt. De spullen kunnen niet tegen regen. Ik moet op tijd opstaan zodat ik een overdekte plek heb (dat was al het plan). Misschien moet ik nog eerder gaan, gewoon voor het zekere. Nee dat is idioot, half 3 is vroeg genoeg. Heb ik eigenlijk als kind wel alle boeken van mijn favoriete serie gelezen? Hoe zou het weer er nu uit zien? Ben ik niks vergeten? Wat als iemand gereserveerd op de straat heeft gekalkt op een plek waar ik wil zitten. Dat mag niet volgens de regels. Moet ik dan de confrontatie aan gaan? PANIEK!!!!

Om half 1 was ik klaar met mezelf en ben ik opgestaan. Dat scheelde een hoop. Om half 3 ben ik volgens planning van huis gegaan. We hadden een goede plek, en de zon heeft flink geschenen. Ik had gezellige buren, dezelfde als vorig jaar.

In totaal hebben we €30,80 verdiend. Een heel mooi bedrag, volgende maand gaan we met ons drietjes naar de eurodag op de kermis van dat geld.

Het meisje dat had gewild dat ik voor haar een plek bezet hield, was te laat. Alle plekken waren bezet toen ze met haar ouders langs kwam lopen. Hopelijk hebben ze er van geleerd.

Ik vond het een hele gezellige, leuke dag, maar ik ben blij dat het weer voorbij is. Rust!

9 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je wat verkocht hebt! Maar zo vroeg op staan! Je hebt er wat voor over. Kan me voorstellen dat je blij bent dat het weer klaar is.

    Zelf deden we het voor de verandering erg rustig aan vandaag. Vanmorgen heel relaxed koffie op bed en limo voor de kids. Om half 9 rolde we er uit. Rustig ontbijten en richting markt, rondje lopen, tompouchen kopen die bij opa en oma op eten met koffie, dan naar de 2e markt. Wie weet gaan we volgend jaar voor een plekje op de vrij markt. Maar nu ik bij jou lees dat je zo vroeg op moet voor een plekje,,, tja ik weet het niet hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zult helaas wel vroeg op moeten staan wil je een goed plekje hebben. Het is het mij ook niet waard, zoonlief wil ook graag maar dat kan als zijn vader weer tijd heeft op koningsdag. Die is altijd aan het werk op zo'n dag.
    Wij waren er voor half negen en waren vier uren later weer thuis met een leuke buit. Maar er waren toen al aardig wat mensen op de been, maar we konden nog rustig overal kijken in tegenstelling toen we weg gingen.
    Maar jullie hebben een leuk bedrag verkocht, veel plezier alvast op de kermis.
    En wij hebben hier de hele dag al de zon, zo fijn na 2 dagen regen te hebben gehad.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Netjes gedaan! Zo, en nu rust! Met een voorpret voor de eurodag op de kermis, het volgende uitje! Leuk om al een bestemming te hebben voor je verdiende geld.

    Die paniek was dus nergens voor nodig, maar vertel je hoofd dat maar eens.. ;-)

    Fijn dat het mooi weer was, voor iedereen die op de vrijmarkt heeft gestaan. Ik heb zaterdag op een r.markt gestaan, constant miezer regen gehad :-( waarbij ook weinig volk langs kwam lopen. Gelukkig het stageld eruit gehaald, maar het was geen vetpot... Nee, dan heb jij het beter gedaan! :-)

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier is de vrijmarkt gelukkig gratis. Ik zat wel aan de goede kant voor als de zon zou gaan schijnen (voorkennis), de mensen die aan de overkant zaten hebben de hele dag kou zitten lijden.

      Verwijderen
    2. Slim! Niet te hard roepen, je brengt ze nog op een idee.. ;-)
      Tineke

      Verwijderen
  4. Geweldig resultaat en leuke bestemming.

    Ergens in je achterhoofd weet je wel dat al die onrust niet nodig is, maar inderdaad hoe breng je dat tot zwijgen en slaap je wel goed. Je hebt je krachten al zo hard nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb toen we thuis waren nog twee uur bij geslapen, en deze week heb ik zelf vakantie. Elk jaar heb ik dat slaapprobleem, ik denk dat het niet anders is.

      Verwijderen
  5. Oei. ik had dus vandaag echt die botsing met Turkse handelaren in Amsterdam oost. Die hadden al 5 dagen tevoren 'bezet' op de stoep gekalkt'. Voor de deur van mijn zoon waar we zouden verkopen. In de loop van de ochtend kwamen ze ons wegsturen. En hoezeer ik ook stelde dat we al 70 jaar niet meer bezet zijn en dat ze echt niet in hun recht stonden, het werd er niet leuker op en dus zijn we maar weggegaan. Ik ga nooit meer verkopen in Amsterdam oost, het was benauwend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb zelf ook een paar keer gestaan met de kinderen in het Vondelpark. Ik moet zeggen daar was de sfeer een stuk relaxter. Om 08:30 nog genoeg plek en zelfs voor de auto heb ik nog een plekje kunnen vinden. Kennelijk is het niet overal zo. Toch pittig al om half drie op stap. Goed hoor. Ik heb alleen maar geld uitgegeven dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen