zondag 12 april 2015

Goedkope kleding

Op mijn werk is het onder de collega's een veel terugkomend onderwerp van gesprek: in de grote stad is een p.rimark gekomen. Volgens vele geweldig, alles is zo goedkoop. Onder de wat oudere collega's wat negatievere geluiden, het is altijd zo druk.
Afgelopen week is mijn zusje ook geweest, en ook zij was laaiend enthousiast, alles was zo goedkoop.

Gister heb ik dochter en buurmeisje meegenomen, samen met de 50 euro die nog in de kledingpot zat. Wij gingen naar de grote stad! Dochter is afgelopen jaar weer heel hard gegroeid (bijna 10 cm) en niks van de kleding zat nog echt goed. Tijd om te gaan ontdekken hoe geweldig de winkel nu echt was. Ga me nu niet vragen of ik wel weet hoe zulke kleding zo goedkoop verkocht kan worden.

Het was echt een enorme winkel. De kinderafdeling hadden we zo gevonden, alleen om de juiste plek van de maten te vinden was even zoeken. Eenmaal gevonden keken we onze ogen uit. Wat een mooie kleren. En inderdaad echt heel goedkoop. Ik heb twee dezelfde jurkjes meegenomen, één voor dochter en één voor buurmeisje. Ook hebben we vijf shirts gekocht en vijf leggings. In totaal 35 euro.

In ons eigen dorp hebben we ook onze slag geslagen, de schoenen.reus gaat dicht, en er hing groot aangeplakt tot 80% korting. Dat kunnen we toch niet laten schieten. Het buurmeisje mocht van haar ouders cro.cks kopen, voor haar en haar broer.
Ik vond voor dochter zwemschoenen, voor 2 euro per paar. Ik heb drie verschillende maten genomen. Ook vonden we sneeuwlaarzen, voor dochter 3 euro (nog wel veel te groot, dan kan ze groeien), en voor mij 5 euro. Ook vonden we de favoriete sloffen van mijn vader, ook voor 2 euro per paar, en nog drie paar in zijn maat. Ik heb ze alle drie meegenomen, het voordeel is te groot, en mijn vader gebruikt ze wel.

Ik ben 5 euro boven het budget gekomen. Ik heb de 5 euro die was overgebleven van de boodschappen daarvoor gebruikt.

Ik ben blij met onze aanwinsten. Dochter kijkt er naar uit om haar nieuwe kleding te gaan dragen. Het buurmeisje is dolgelukkig met haar jurk. Ik ben heel blij met de sneeuwlaarzen, het is lang geleden dat ik die voor mezelf heb gekocht. Komende winter heb ik warme voeten.

6 opmerkingen:

  1. Zo heeft mijn man laatst gympen ingeslagen.. Zeven paar. Want gek genoeg zitten alleen doe van de Schoenenreus lekker. In andere winkels moet het altijd in een grotere maat, die dan wel breed genoeg zijn, maar ook te lang.
    De primark, ach het komt uit dezelfde fabrieken als de hm, hema, sting, enz. Ze doen enkel de prijs keer twintig in plaats van keer honderdzoveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je zo goed geslaagd bent bij beide winkels. En wat een mooi gebaar om ook een jurkje voor je buurmeisje te kopen. En nog wel hetzelfde als je dochter, net een tweeling, leuk! En die sloffen voor je vader, wat een leuke verrassing voor hem. En uiteindelijk een superleuke dag met de meiden, dat is goud waard!

    Ik vroeg me trouwens wel af hoe het met de moeder van buurmeisje is. Heeft ze al meer duidelijkheid en zicht op een goed herstel? En hoe concreet zijn hun plannen om terug te keren naar de familie in haar zo geliefde thuisland? Lijkt me best een moeilijke situatie.

    groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De buurvrouw heeft nu drie chemo's achter de rug, als het goed is krijgt ze komende week de vierde. Ze is heel erg positief, en ze ziet er ook goed uit.
      Wat ik vorige week begreep hebben ze de plannen om terug te gaan voorlopig in de ijskast gezet. De medische zorg is hier beter, en ook de medicijnen van de buurman worden hier vergoed. Voor de kinderen vind ik het fijn dat ze nog even bij elkaar blijven

      Verwijderen
  3. Wauw wat fijn voor jullie! En leuk voor je dochter en buurmeisje (vroeger deed ik dit ook met mijn vriendin zo leuk, we zijn vanaf ons 5de jaar vrienden voor het leven). Dit gun ik je dochter en buurmeisje ook! Weer een dag met een sterretje, dit zijn zulke mooie herringeren ook voor later! En net als Tineke vraag ik me af hoe is het je buurvrouw?

    Liefs van Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zou je haast gaan verheugen op de a.s. winter, met die nieuwe laarzen :-)
    Eerst nog even genieten van het zonnetje hoor. Dat zullen je dochter en het buurmeisje zeker doen, nu jullie zo goed geslaagd zijn.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen