dinsdag 28 april 2015

Het weekmenu volgens dochter

Dochter is een moeilijke eter, maar met veel geduld en uitproberen is dat de laatste jaren langzaamaan beter geworden. Ook omdat ik zelf door heb gekregen dat dochter bepaalde structuren vreselijk vind in haar mond (dat heeft ze niet van vreemde).

Dochter vond het deze week tijd dat zij mocht bepalen wat we gaan eten. En heeft ze het voor mij op papier gezet.

Zo ziet haar weekmenu eruit:

Maandagochtend: brood en melk
Maandagavond: doperwten, vis, water

Dinsdagochtend: brood en melk
Dinsdagavond: friet en sap

Woensdagochtend: brood en melk
Woensdagavond: pannenkoeken en sap

Donderdagochtend: brood en melk
Donderdagavond: friet

Vrijdagochtend: brood en melk
Vrijdagavond: doperwten en wortelen met kipburger

Ik vind dat dochter er goed over na heeft gedacht. Over het ontbijt waren we snel eens, brood en melk is standaard hier. Over de avonden verschillen onze meningen. Twee keer friet in een week en dan ook nog een keer pannenkoeken, dat kan niet. Dochter wou wel één keer friet inleveren. Doperwten waren ook prima. Dat bracht me op het volgende punt. Drie keer doperwten in één week. Dochter is gek op doperwten. Maar elke dag. In ruil daarvoor mag ze twee keer een andere groente kiezen.
Het weekend mag ik bepalen wat we gaan eten. Dat is toch ook lief.

6 opmerkingen:

  1. leuk menu. Geen vlees, geen pasta. Originele dochter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pastagerechten lust ze niet, ik kan haar daar niet gelukkig mee maken. Vlees heeft ze ook nooit gelust. We hebben wel de regel dat ze elke keer als we vlees hebben ze een hapje proeft. Zo is ze ook vis gaan lusten, en kip eet ze nu ook redelijk goed.

      Verwijderen
  2. Ik zie inderdaad vaak patat staan. Dat blijft toch een favoriet onder kinderen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. misschien een domme vraag hoor: maar ik mis de middagmaaltijd?

    Hier in huis geen moeilijke eters, vanaf kleins af aan alles gegeten en geproefd en ook vooral gegeten wat er was, en als er een keer geen zin was om te eten, dan eet je maar niet....
    Nu nooit geen problemen met eten, zoon is nu 6 en eet echt alles en is gek op groente en fruit. Snoep en zoete dingen krijgt hij weinig tot nooit.
    Maar ik denk dat als mijn zoon mocht kiezen dat hij dan net zon menu had gemaakt als je dochter, met pannenkoeken en friet.... hhhahaha helaas kan hij dat vergeten want dat zal nooit gebeuren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dochter blijft op school 4 dagen per week over, dan krijgt ze altijd 2 boterhammen mee en een beker drinken. Op woensdag eet ze 's middags op de bso.
      Dochter kan het menu zoals het nu is ook gedeeltelijk vergeten, maar ik vind het erg leuk dat ze zo mee denkt.

      Verwijderen
  4. Zo had het menu van zoonlief er ook uit gezien, alleen dan voor de doperwten bami van de chinees of spaghetti van oma. Maar helaas...
    Voor de grap zou je het gewoon een keer een weekje zo moeten doen, als verrassing. Ik denk dat ze daarna er ook niet vaak meer naar gaan vragen. Dan is 1x in de week 1p wel genoeg of minder.
    Maar dan moeten ze van mij tussen de middag wel fruit eten en geen snoepjes. Een feestweek zeg maar. Leuk....

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen