vrijdag 10 april 2015

Meivakantie

De roosters op mijn werk komen zelden op tijd uit. De teamleider doet altijd wel zijn best zegt hij, maar het lukt hem nooit.
Meestal is dat niet zo erg, omdat ik de afgelopen twee jaar wekelijks afspraken had met de hulpverlening was woensdag een vaste vrije dag geworden. Alleen met de schoolvakanties is het een probleem, de bso dagen voor dochter moeten voor een bepaalde datum worden doorgeven.

De vorige teamcoach (die toen de roosters deed, en nog later was) vond dat niet zo'n probleem, niemand kon mij dwingen om afspraken te maken.

De teamleider zelf is gelukkig wel iets meer tactisch, vanaf dinsdag was ik aan het vragen om het rooster, voor maandag moest ik de bso dagen hebben doorgegeven. Dinsdag zou het echt klaar zijn, toen ik er woensdag naar vroeg had hij nog teveel gaten. Om te helpen heb ik aangeboden dat hij me meer uren in de meivakantie mocht inplannen.

Gister was het rooster uit. Tot mijn verrassing zag ik dat ik bijna niet hoef te werken. En dat terwijl hij woensdag blij was met mijn aanbod. Toen ik vroeg of dat klopte kwam de aap uit de mouw. Woensdag zat er iemand in het kantoor die een paar jaar geleden ook werkzaam was in de leiding (nu in een andere functie). Zij wist van mijn problemen toen, en heeft me toen heel goed begeleid om zoveel mogelijk aan het werk te blijven. Zij weet ook dat ik makkelijk over mijn grenzen ga zonder het te merken. En heeft de teamleider nu ook geadviseerd om me wat meer dagen vrij te geven.

Het is fijn dat ze mee denkt, maar toch moet ik denk ik nog een keer met haar in gesprek. Ik ben niet meer hetzelfde wrak als twee jaar geleden, mijn grenzen kan ik steeds beter voelen. Ik heb het wel heel erg getroffen met mijn werkgevers. Ze zijn altijd heel begripvol geweest, en nog steeds.

5 opmerkingen:

  1. Super dat je zulke meedenkende en begripvolle mensen hebt op je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superaardig bedoeld denk ik. En ik vind het ook aardig. Maar toch kan ik me ook wel voorstellen dat even overleggen met jou fijn was geweest.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat mensen meedenken en rekening met je willen houden, maar in 2 jaar kan er heel veel veranderen. Daarom hadden ze beter met je overleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. pffffff, misschien kunnen jouw werkgevers eens gaan praten met die van mij, bij ons is het heel gewoon dat als de arbo arts aangeeft dat je genoeg hersteld bent en weer volledig aan het werk kunt ze dat liever gisteren invoeren dan morgen. ook al heb je een blijvende klacht zoals ik een versleten knie en een collega van mij een versleten heup en kun je minder dan voorheen, zo gauw je weer volledig hersteld gemeld bent word daar geen rekening mee gehouden en word er van je verwacht dat je je voor meer dan 100% inzet. dus wees maar zuinig op je werkgever.

    BeantwoordenVerwijderen