zaterdag 25 april 2015

Mijn uitdaging - week 3

Dit was voor mij met boodschappen een erg chaotische week. Ik heb de extra boodschappen voor het lentefeest uit het potje betaald waar ik het overgebleven geld in bewaarde. Die is nu leeg. Omdat ik per dag niet meer dan 2,50 mee neem, lukt het goed om daar binnen te blijven.

Deze week plaats ik geen boodschappenlijstjes. Daar zijn twee redenen voor. De eerste is dat dochter erg blij is met de nieuwe spaaractie (chocomelk), en samen met buurmeisje de zegels heeft uitgeknipt. Gister hebben ze, ontzettend lief, een pak voor me opgehaald om me te verrassen. Heel erg lief, en heel erg goed bedoeld, alleen nu hebben de kassabonnen flinke gaten.

De tweede reden is dat ik een beetje zeur-moe ben. Tuurlijk, zolang ik mijn boodschappen openbaar zet mag en kan iedereen daar zijn mening over geven. De reacties helpen me heel erg om weer vooruit te komen (dat geldt voor al mijn blogs). Maar dat ik 'veel' suiker/vet eet weet ik. Ik ben al veel gezonder gaan eten, en dochter ook. Voor mijn gevoel is het voor sommige mensen nooit genoeg.

Omdat ik door alle gebeurtenissen en activiteiten geestelijk erg moe ben, ga ik het deze week niet openbaar maken. Mijn energie kan ik op dit moment beter richten op weer in balans komen. Volgende week plaats ik ze misschien wel weer.

Deze week had ik wel 10 cent over op mijn budget.

10 opmerkingen:

  1. Vaar je eigen koers!
    Toppie dat je nog 10 cent over hebt, dat geeft echt een kick.
    Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jezelf niets van die vervelende opmerkingen aantrekken. Er zijn veel meer mensen die je blog wel erg leuk vinden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog even naar aanleiding van je opmerking over je huis herinrichten, ik heb nog twee bruine rotan stoelen (vrij groot) staan die ik nu op marktplaats heb staan maar ik heb steeds gedoe rond de verkoop. Ik weet niet waar je woont, en of het je smaak zou zijn, maar als je in de buurt woont en voor vervoer kunt zorgen, mag je ze hebben. Geef ze dan liever weg dan dat gezeik om een paar tientjes;). Volgens mij kun je mijn mailadres zien van het google account? Dat zet ik liever hier niet neer. En o ja ik woon in Rotterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor het aanbod Ineke. Ik vind het erg lief van je. Maar rotan is niet mijn stijl. Ik vind het echt heel lief dat je ze zo aan mij aanbiedt.

      Verwijderen
    2. Prima hoor, ik dacht ik zeg het maar even. :)

      Verwijderen
  4. Goed dat je aan jezelf denkt en even geen 'gezeur'wilt over je boodschappen.
    En tja, of je suiker en veel vet eet dat is jouw keuze dus dan is het goed lijkt me.
    Niemand kan in jouw plaats beslissen, het is al goed dat je gezonder bent gaan eten toch? En ik eet dan momenteel wel plantaardig en vetvrij, maar soms eet ik heus ook wel iets met veel vet of veel suiker hoor, moet kunnen.

    Goed weekend, rust lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ha, gewoon lekkerdoen waar jij zin in hebt hoor! Je kan het toch nooit goed doen voor iedereen. De een zegt geen vlees b.v. en de ander zegt veel vlees en geen koolhydraten. Je moet gewoon doen wat jij wil! Het leven moet leuk blijven hoor!
    Je hebt trouwens een leuke blog!
    Groetjes Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha, gewoon lekkerdoen waar jij zin in hebt hoor! Je kan het toch nooit goed doen voor iedereen. De een zegt geen vlees b.v. en de ander zegt veel vlees en geen koolhydraten. Je moet gewoon doen wat jij wil! Het leven moet leuk blijven hoor!
    Je hebt trouwens een leuke blog!
    Groetjes Marie

    BeantwoordenVerwijderen