woensdag 22 april 2015

Schoolfeest

Vandaag is het jaarlijkse schoolfeest. De avond begint met een sponsorloop voor alle leerlingen.
Dit jaar sponsor ik dochter voor 50 cent per ronde. Voor een vast bedrag sponsoren doe ik niet mee. Vorig jaar hield ze er al na één rondje mee op. Dit jaar mag ze net zo hard mee rennen/lopen als de rest.

Van de voorgaande jaren heb ik nog zeven bonnen over om eten en drinken mee te kopen over. Ik neem voor mezelf een broodje en een flesje water mee, ik vind het zonde van mijn €2,50 om die te gaan gebruiken. Dochter mag de bonnen die er nog zijn gebruiken.

Nu breng ik qua consumpties niet veel binnen voor het goede doel (dit jaar make a wish). Om helemaal niks te doen wil ik niet.
Van het geld wat in mijn potje zat wat over was gebleven (€7,85) heb ik bloem, eieren, boter en suiker gehaald. Daarvan heb ik 9 cakes gebakken, drie gewone, drie met appel en kaneel en drie chocolade. In totaal 90 plakjes cake, goed voor 45 euro.
Vanmiddag als ik uit mijn werk kom ga ik meteen pannenkoeken bakken voor het feest. De school zorgde voor de pannenkoeken mix, dit jaar een fijne waar alleen water in hoeft.

Zo heb ik toch mijn bijdrage geleverd aan het feest. En vanavond sta ik twee uur achter de kraampjes te verkopen. Ook erg leuk!

6 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier vanavond. Ik vind het stiekem wel erg slim van je dochter om na 1 rondje te stoppen met rennen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook, ik zou precies hetzelfde doen. Ik ben benieuwd wat ze vanavond doet.

      Verwijderen
  2. Wat een leuke festiviteit heeft de school ervan gemaakt! Superslim dat je met het bakken (stiekem een keukenprinses aan het worden? ;)) een flink steentje kunt bijdragen aan een hogere opbrengst voor het goede doel. Zo wordt jouw bijdrage nog meer! En het schept vaak ook een band door met andere ouders bezig te zijn samen voor het goede doel. Jij verkopen bij een kraampje, en laat je dochter maar flink rennen met de andere kinderen. Per rondje sponsoren: goede zet! Heeft je dochter alleen jou gevraagd om te sponsoren? Wat ik me kan voorstellen kan het stimuleren wanneer anderen (familie, vrienden of buren) ook mee sponsoren...

    Heel veel plezier alletwee!

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De cake die ik heb gemaakt is goed verkocht, na anderhalf uur waren er nog 7 plakjes over. Een keuken prinses zal ik niet worden, het was de eerste keer dat ik zonder cake mix een cake bakte. Maar ze zijn wel erg lekker gebleven, ondanks dat ze gister zijn gebakken. Dochter heeft in totaal zes rondes gerend/gelopen, echt heel erg goed. Ik ben super trots op haar.

      Verwijderen
    2. Wat een mooi resultaat! Zowel jouw cake verkoop als de sponsorloop van je dochter. Je mag inderdaad trots zijn: niet alleen op dochter, maar ook op jezelf! :-)

      Groetjes, Tineke

      Verwijderen