vrijdag 17 april 2015

Slapers

Maandag wordt, als het goed is, het dochtertje van mijn vriendin geopereerd. Als het goed is, want doordat het kind een ontzettend zwakke weerstand heeft, neemt het (zo lijkt het) elk virus mee wanneer ze voor onderzoek naar het ziekenhuis is geweest.

De vorige keer had vriendin een gastouder voor de nacht gevonden, wel duur, maar de andere kinderen hadden het er erg naar de zin. Helaas kon die gastouder deze keer pas na bepaalde tijden opvang bieden. Voor het oudste kind niet handig, hij heeft veel structuur nodig.

Ik heb aangeboden dat ze hier die twee nachten mogen slapen. Beide kinderen zijn hier al vaker geweest, en ik heb beide dagen vrij. Voor vriendin scheelt het 200 euro. Dochter vind het ook leuk, die twee nachten gaat ze bij mij in bed. Dan kunnen de twee slapers op haar kamer.

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Het is de eerste keer dat ik twee jonge kinderen te logeren krijg. Het is fijn dat vriendin me voldoende vertrouwd dat ze haar twee kinderen aan mijn zorg over laat. En dat ik voldoende energie heb om ze hier te laten slapen.


2 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je je vriendin zo helpt zeg! Dat doet haar vast goed.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw aanbod is voor je vriendin een hele zorg minder.
    't Wordt vast gezellig, zo met z'n viertjes.

    BeantwoordenVerwijderen