maandag 13 april 2015

Telefoon

Op zondag komt er een programma op televisie wat dochter erg leuk vind: dokter Corrie. Een gezellig gek mens dat elke aflevering een thema bespreekt/uitlegt waar ik zelf niet goed weet hoe ik er met dochter over moet beginnen. Om die reden wil ik dat programma ook samen kijken. Dochter stelt onder het programma, en ook daarna vragen. Een leuk, en handige TV serie.

Nu vind ik het tijdstip wat onhandiger. Kwart over zes. Meestal lukt het me wel om voor die tijd klaar te zijn. Gister was ik het vergeten, tot dochter me hielp herinneren. 
Ik was nog bezig met de afwas, en in mijn haast heb ik bij het kijken hoeveel tijd ik nog had mijn telefoon op het aanrecht gelegd. 
Pas drie uur later zag ik hem druipend van het water liggen. 

Nu is het gelukkig geen dure telefoon, ik heb er vier jaar geleden 25 euro voor betaald. Maar het is zo'n fijne telefoon. En een nieuwe telefoon heb ik niet op mijn begroting staan. En ik vind het ook zonde.

Ik heb de telefoon van buiten goed gedroogd. Er zit nog wel leven in, hij springt uit en aan uit zichzelf. Ik hoop dat als hij goed droog is hij het weer doet. En anders zal het toch een ritje naar de media markt betekenen. Maar ik vind het eigenlijk zonde van het geld.

5 opmerkingen:

  1. Leg hem in de rijst. Schijnt heel goed te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad in een bakje rijst leggen, dat trekt het vocht eruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had pas geleden mijn telefoon in de wc laten vallen! En inderdaad telefoon uit elkaar halen en alle losse onderdelen in een bak met rijst doen en zeker nacht laten staan! Dan komt het goed (ik spreek uit ervaring!).

    Succes
    MIna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je je telefoon in het rijst legt werkt inderdaad perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zelf heb ook te maken gehad met dit vervelende probleem. Ik zelf had de oplossing dan ook zeer eenvoudig gevonden in rijst. Ik heb mijn telefoon drie dagen laten liggen in rijst en daarna functioneerde die weer naar behoren.

    BeantwoordenVerwijderen