maandag 20 april 2015

The day after

Dank jullie voor alle lieve en opbeurende reacties op mijn blog van gisteravond.
Ik heb gelukkig erg goed geslapen toen ik eenmaal in slaap was. Ook kan ik van wat meer afstand kijken naar wat er gebeurd is.
Een vraag die wel door mijn hoofd spookt is of ik niet door moet gaan met de vriendschap. Die vraag komt overduidelijk van mijn gevoel af. Mijn verstand weet het antwoord: nee, dit is niet wat je voor jezelf moet willen. Het kan inderdaad niet alleen van mijn kant afkomen.

Ik wil met iedereen rekening houden, mensen moeten zo weinig mogelijk last van me hebben. Er is ooit tegen me gezegd dat dat ook een valkuil is van mezelf. Toen snapte ik dat niet en lachte het weg. Nu snap ik het wel. Door altijd begrip te tonen dat vriendin altijd veel te laat is, en mijn gevoel daarover niet uit te spreken, is ze het min of meer goed gaan vinden. O, Nieuw Begin vind het niet erg als ik te laat ben. Doordat er gister kinderen in het spel waren lukte het me wel mijn frustratie uit te spreken. En mijn frustratie, haar spanning, en verbazing daarover was teveel van het goede. Toch ben ik blij dat ik het wel uitgesproken heb.
Ik ga er nu geen energie in stoppen.

Soms krijg ik een reactie op een gebeurtenis één of twee dagen later. Ik weet niet of dat nu ook gebeurt of dat ik me zo goed blijf voelen, maar voor nu ga ik lekker van het weer genieten en wandelen.
Morgen mag ik een paar uur op mijn peuternichtje passen. Ook erg leuk.

3 opmerkingen:

  1. Goed dat je voor jezelf een beslissing genomen hebt en zolang je die voor en aan jezelf verdedigen kunt, is het vast de juiste.
    Wandel ze en geen muizenissen ophalen hoor :-) Geniet van je peuternichtje morgen. Ik ga morgen op mijn peuterkleinzoontje passen, zoals elke dinsdag, en daar geniet ik ook elke week opnieuw van. Al vind ik het aan het einde van de dag ook geen probleem weer naar huis te gaan, haha. Je rent wat achter zo'n ukkie aan op zo'n dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja het is zo, jij moet je grenzen aangeven, hoe lastig dat soms ook is vaak. Maar alleen jij kan voor jezelf opkomen. Gewoon proberen en als het niet lukt gewoon overnieuw beginnen. Je voelt van binnen echt wel wat goed voor je is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt volkomen gelijk. Mensen moeten rekening houden met elkaar...dat betekent dus dat er ook rekening gehouden moet worden met jou. En dat moet je goed in de gaten houden. Als een ander geen rekening met jou houdt moet je het zelf doen en je grenzen aangeven.
    Geniet van het lekkere weer.

    BeantwoordenVerwijderen