zaterdag 18 april 2015

Uitdaging week 2

De tweede week van mijn uitdaging zit er weer op, het weekend wil ik geen boodschappen doen. Ondanks de reacties van vorige week, ben ik van mening dat dochter en ik echt gezonder eten.
Nee ik ben geen heilige, en nog steeds een zoetekauw. Ik vind het heel mooi dat er mensen alle suikers uitbannen, ik ga dat niet doen. Maar het snoep en koek kopen is echt verminderd, en in plaats van een reep chocola of een pak koek eten we nu elke dag fruit.

De boodschappen van deze week zagen er zo uit:

Maandag:

  • Melk                    €0,59
  • Schooldrinken  €0,69
  • Vla                       €0,35
  • Bloem                 €0,39
  • 8 stolletjes         -€0,16
  • Pennywafels      €0,34
Dinsdag:
  • Waspoeder         €1,59
  • Bananen             €0,89
Woensdag
  • Melk                    €0,59
  • Allesreiniger     €0,55
  • Brood                  €0,99
Donderdag
  • Eieren                 €1,25
  • Margarine          €0,39
  • Bloemkool          €0,79
Vrijdag
  • Brood                  €1,09
  • Broodjes             €1,05
  • 2 paté                  €0,79
  • Mayonaise         €0,85
  • Siroop                 €0,72
  • Chocomelk         €0,85
  • Melk                    €0,59
  • Toetjes                €2,57
Deze week ben ik 25 cent over mijn budget gegaan. De klapper was gister. Ik heb extra boodschappen gehaald voor de 2 kinderen die komen logeren. Zondag eten we friet, dat is makkelijk, ook voor de kinderen. Het lijkt me voor de 2 kinderen echt niet makkelijk. Maandag kunnen we weer gezond eten.

Mijn ouders waren blij verrast met de stolletjes die ze kregen. Ik heb er zelf ook van genoten, ook van het feit dat ik er 16 cent bij kreeg.

Gister heb ik van vriendin al twee verpakkingen met kleine pakjes f.risti gekregen, samen met een doos ijs en tomaatjes. Ze weet dat ik geen geld wil voor het oppassen, in plaats daarvan heeft ze wat lekkers voor alle kinderen gehaald. Ontzettend lief. Dochter zal ook blij zijn, die pakjes vind ik zonder uitdaging al te duur om te kopen. Die krijgen ze mee naar school. Haar kinderen hebben er wel zin in om te komen logeren. Het zal best leuk worden.

11 opmerkingen:

  1. Je hebt vast een flinke voorraad want ik zie maar weinig dingen op je lijstje waar je een (warme) maaltijd mee kan maken.
    Lief van je vriendin dat ze die spulletjes meegeeft maar gezien jou kleine budget vind ik het wat magertjes ten opzichte van de kosten voor opvang. De kinderen moeten toch ook eten bij je.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind wat ik van haar heb gekregen niet magertjes. Ten opzichte van de opvang, maar waarom moet iemand helpen meteen geld opleveren? Ze is al meer dan genoeg geld kwijt aan de hele situatie. Ik ben blij dat ik haar kan en mag helpen.

      Verwijderen
    2. Inderdaad fijn dat ze haar kinderen aan je toe durft te vertrouwen en je haar op deze manier kunt helpen.

      Verwijderen
  2. Je moet toch zelf weten hoe je je geld uitgeeft aan je boodschappen. Ik vraag me alleen wel af wat schooldrinken is, hier krijgt ZL gewoon een beker met diksap mee en een appel voor de pauze. En heel soms krijgt hij een pakje drinken mee.
    Wat lief van jou dat je op de kinderen van je vriendin past en wat goed van haar dat zij je gewoon wat lekkers mee geeft, zodat het toch een klein feestje wordt voor de kinderen en je dochter.
    Veel plezier met de kinderen.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat je het goed doet. Ook al staat groente niet veel op het lijstje, dat zullen jullie best eten. En ondanks dat iemand met een laag budget moet rondkomen, dat betekend niet dat je nooit meer wat lekkers mag of iets leuks mag doen. Jammer dat ik hier in de reacties zoveel opgestoken vingertjes zie.

    Geniet van het logeerpartijtje en sterkte voor het dochtertje van je vriendin en haar ouders, ik hoop dat alles goed zal gaan met haar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nu nog 45 potten groente in de kelder staan. Als ik de groente niet goedkoop zie pak ik een pot. De bloemkool was erg groot, daar konden we twee keer van eten, en vanavond gaat de rest in de soep.

      Verwijderen
  4. 25 cent over budget. Ik vind het knap aangezien er ook 2 extra eters zullen zijn. Dapper dat je het zo deelt met iedereen. Vorige week liet ik een best kritische reactie achter. Niet wetende dat je ook een flinke voorraad hebt. Dikke pluim voor jou, want je doet het toch maar! Zelf schommel ik rond de 2,50 per persoon per dag dat is toch het dubbele van jou! Ik zou niet weten hoe ik met de helft rond zou moeten komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar eerlijk is eerlijk, je leeft dus niet echt van 2,50 want nog voorraad toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn uitdaging is niet van 2,50 te leven, maar om niet meer dan 2,50 per dag uit te geven. Er komt een moment dat mijn voorraad kleiner wordt.

      Verwijderen
    2. O sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. Het komt ws om dat half blogland momenteel van 2,50 rond probeert te komen. ;)

      Verwijderen
    3. Dat geeft niet :-)
      Door niet meer dan 2,50 per dag uit te geven kan ik 75 euro per maand sparen. In mijn huis zijn nogal wat dingen aan vervanging toe (het meeste wat hier staat is bij de stort gehaald ooit). Zo komt die vervanging ook wat dichterbij :-)

      Verwijderen