zondag 26 april 2015

Voorbereiding voor koningsdag

Morgen is het eindelijk zover: koningsdag. Zoals elk jaar kriebelt het ontzettend om daar heen te gaan. Eerst zouden we de spullen van vriendin verkopen, maar sinds de ruzie wil ik dat niet meer. Ik denk ook niet dat vriendin dat wil, ik heb nog steeds geen excuses aangeboden. Niet dat dat gaat gebeuren.

Maar toch wil ik eigenlijk wel op de vrijmarkt gaan zitten. En dochter had er ook wel zin in. De twee problemen waren de spullen, en het feit dat dochter dinsdag gewoon naar school moet. Dan is het niet handig om haar heel vroeg op te laten staan. Maar om een goede (overdekte) plek te krijgen, moet je er heel vroeg zijn.

We hebben nu samen afgesproken dat ik vroeg op sta, en dochter laat slapen. Meestal word ze om half 7 uit zichzelf wakker, dan moet ze mij bellen. Samen met buurmeisje (die ook mee gaat) gaat ze dan naar mij. Dochter is al vaker alleen thuis geweest (nog nooit 's nachts). Als ik mijn straat uit ben, sta ik al in het centrum, dat is dus vlakbij. Mocht er echt iets zijn belt ze, en mijn buren zijn standby.

Spullen hebben we ook nog gevonden, een stapel boeken, van zowel dochter als van mij. Ook kleding, een paar knuffels en wat zelfgemaakte poppen kleding. Dochter en buurmeisje hebben samen een grabbelton gemaakt.

Zonder de grabbelton kunnen we 30 euro verdienen. Het geld wat we verdienen bewaren we voor de eurodag op de kermis.

Nog een bijkomend voordeel: het opgespaarde kleingeld van afgelopen jaar is €123,35. Een gigantisch bedrag. Elk jaar besteed ik dat bedrag aan iets wat handig is. Vorig jaar was dat een elektrische maaier + verlengsnoer. Dit jaar gaan dochter en ik er een magnetron van uitzoeken, en daarna kan er vast ook nog wel een ijsje vanaf.

Hoe dan ook, morgen wordt een ontzettend leuke dag. Alleen al de sfeer die er elk jaar hangt is geweldig. Ik ben normaal niet van de menigtes, maar op mijn stoeltje kijkend naar de mensenmassa die voorbij trekt, koningsdag is mijn dag!

11 opmerkingen:

  1. geen vakantie bij jullie?
    Hier is de meivakantie begonnen twee weken vrij!

    succes met de verkoop

    liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee jammer genoeg geen vakantie. Volgende week krijgt dochter twee weken vakantie.

      Verwijderen
  2. Veel succes morgen. En dan hebben jullie nog mazzel met 2 weken, wij hebben volgende week 1 week vakantie.
    Wat goed en lief van je dat jij zoveel vertrouwen in je dochter hebt.
    Hopelijk hebben we morgen goed weer erbij, want ik hou niet van mensenmenigtes maar wel van koopjes dus morgen heel vroeg gaan we de stad in.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier en succes met verkopen morgen. Ik heb het ook een paar keer gedaan en vond het ook superleuk om te doen. Wij gingen het geld van de opbrengst op dezelfde dag opmaken in de stad, lekker zo 'gratis' uit. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel succes en plezier morgen!
    Ik dacht ineens: Misschien kun je vandaag nog wel een (of meer) cakes/ muffins bakken, en morgen op je kraampje verkopen.. :-)

    Geniet met DL en buurmeisje van deze bijzondere dag!

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar had ik ook aan gedacht Tineke. Maar ik zie de troep die het in mijn keuken wordt niet zo zitten. Ik kan ook niet garanderen dat er dan geen gebakken mier in zit. Die beesten hebben weer een nieuw plekje gevonden, waardoor ze nog makkelijker op het aanrecht komen. Volgend jaar is dat probleem hopelijk opgelost als ik een nieuwe keuken heb met randjes en hoekjes die goed aansluiten :-)

      Verwijderen
    2. En een stuk rustiger ook, zo'n hele dag r.markt is al druk genoeg ;-)

      Nog even over die mieren, maar ook over ander ongedierte op je zolder: daar hoef je niet altijd zelf voor op te draaien met verdelging. Heb je de woningbouwvereniging al gevraagd of zij hier iets aan kunnen doen? De woning moet wel veilig zijn en vrij van 'plagen'. Grote kans dat de w.b.vereniging verplicht is (of uit coulance helpt) om de mierenplaag aan te pakken. Het proberen waard! Het lijkt me niks, al die mieren!

      Groetjes, Tineke

      Verwijderen
  5. Oeff... al gekeken naar het weerbericht? Misschien heb je een plastic zeiltje nodig. Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik ga heel vroeg zodat ik nog een kans heb op een overdekte plaats. Zoals buienradar er nu uit ziet wordt het na 6 uur 's ochtends droog.

      Verwijderen