donderdag 28 mei 2015

Bloemen

Vandaag heeft de buurvrouw haar laatste chemo. Een moment waar ze zelf al een tijdje naar uitkijkt.
Ik ben al een paar weken aan het sparen om iets voor de buurvrouw te kunnen kopen, de laatste chemo is niet zomaar iets. Ze heeft een lange zware weg afgelegd, en ze is er nog niet. Nu komt de operatie en daarna de bestraling nog.

Twee weken geleden vond ik in de opruimingsbak een doosje bonbons, met 75% korting. Voor €1,22 mocht ik het meenemen. Niet omdat de houdbaarheidsdatum bijna verstreek, maar omdat de bonbons bedoeld waren voor koningsdag en 5 mei. De buurvrouw is gek op chocola, na een chemo is dat het eerste waar ze zin in heeft.

Op mijn werk heb ik van een bewoonster die zelf kaarten maakt en verkoopt een hele mooie kaart gekocht voor €1,50. Daarin hebben dochter en ik allebei wat geschreven.

Gister hebben we de bloemen erbij gekocht. In de supermarkt zagen we een hele mooie bos voor 10 euro.

Ik heb €19,45 kunnen sparen, het geld wat nu over is gebleven leg ik weg. Want de operatie die de buurvrouw krijgt is ook erg pittig. En nu is er sowieso geld om een keer op bezoek te kunnen.

De buurvrouw vond het erg fijn dat er aan gedacht werd dat het haar laatste chemo was. Daar ging het mij ook om. Dat de buurvrouw voelt dat er aan haar gedacht wordt, en dat het haar hopelijk wat kracht geeft. Ze is een speciale vrouw.

6 opmerkingen:

  1. Lief van je om dit te doen. Hopelijk werkt de behandeling die je buurvrouw krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent ook een hele speciale vrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lief gebaar van jou en je dochter.
    Veel sterkte gewenst voor je buurvrouw, als ze straks geopereerd moet worden.
    Hoe gaat het buurmeisje er mee om?

    Groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees al een tijdje mee, maar heb niet eerder gereageerd. Nu ga ik het toch maar doen. Er moet mij wat van het hart.

    Wat mag jij ontzettend trots zijn op jezelf! Je hebt zelf niet veel maar dat weerhoud je er niet van goed te zijn voor andere mensen. En dan heb ik het niet alleen over hoe je denkt aan de buurvrouw, maar ook over hoe betrokken je bent bij het welzijn van je buurmeisje, en ook geef je nog geld aan een sponsorgezin. Nu met de tv, ben je ook weer zo eerlijk. Ik lees met heel veel plezier je blogs!

    Je bent een geweldige moeder voor je kleine meid, je werkt keihard en met veel discipline aan een betere toekomst voor jullie, petje af!

    Liefs Dominique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief dat je aan de buurvrouw denkt. En fijn dat zij dat ook kan waarderen. Hopelijk slaat alles goed aan en mag zij weer goed opknappen.
    Uit al jouw verhalen vind ik dat jij ook zeer zeker trots op jezelf kunt zijn.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent een lief mens. Juist zulke dingen kunnen een ziekte dragelijker maken. Beetje aandacht kan zoveel doen. Lief hoor.

    Groetjes, Tess

    BeantwoordenVerwijderen