woensdag 6 mei 2015

De opbrengst van bevrijdingsdag

Normaal gesproken moet ik op Bevrijdingsdag altijd werken. Ik heb daar geen problemen mee, het betekend dat ik op koningsdag vrij heb.
Dit jaar wou een collega graag ruilen, het kwam haar beter uit. In ruil daarvoor werk ik Hemelvaartsdag.

Gisterochtend kwam mijn oude schoolvriendin langs. Het was ontzettend leuk om haar te zien.
Nadat de buien voorbij waren ben ik naar het festival gegaan, net op tijd voor het defilé. Het viel me op dat er erg veel statiegeld flessen lagen. Daar kan ik iets mee.

Ik ben de flessen (zowel de grote als de bierflesjes) gaan oprapen. Ik heb in mijn rugzak altijd een plastic zak zitten, die was nu wel makkelijk.

Ik heb ontzettend veel flessen geraapt, in totaal voor €9,55. Ik ben daar heel erg blij mee, ik had een leuke glazen pot met een plantje er in gezien voor 6 euro. Die kan ik met dit geld kopen voor Moederdag, voor mijn moeder. Het overige geld gaat weer in het potje voor de bloemen voor de buurvrouw.

Tijdens het flessen zoeken heb ik erg genoten van de muziek. Ook het kijken naar de mensenmassa's die zich in de overvolle bussen wisten te proppen vond ik erg leuk om te zien. Ik heb heel veel respect voor alle mensen die bij het festival betrokken zijn. Er gebeurd zo ontzettend veel achter de schermen.

Ik vond het een topdag. En dat ik op deze manier toch een cadeau bij elkaar kon sparen, ik vind het super!

4 opmerkingen:

  1. Het nuttige met het aangename verenigen dus en ook nog een dusdanige opbrengst dat je daar iets mee kan. Vraag me af hoeveel mensen dat niet durven te doen, flessen rapen, Maar jij helpt hiermee jezelf en de samenleving. Groot voorbeeld voor kinderen en ouders. Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb echt respect dat je de flesjes opraapt. Ik zou er niet eens op zijn gekomen. En ik denk ook niet dat ik daar het lef voor heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enorme opbrengst met je lege flessen! Ook ik zou dit niet durven. Maar jij hebt mooi je Moederdag presentje bij elkaar en nog wat over voor de buurvrouw. Respect! Volgens mij ben jij een goed mens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo wandel ik drie keer per week langs een fietspad. Een boodschappentas voor statiegeld en een vuilniszak voor afval. Die vuilniszak knoop ik aan een vuilnisbak, in overleg met de gemeente, ik houd het pad schoon en zij voeren het af. Ik wandel een kilometer of zeven en kom zelden met minder dan vijf euro thuis...
    Tijdje terug een snelwegafrit de bocht aan de bestuurderskant leeggeraapt met vijf anderen. We hebben een toren gebouwd met vuilniszakken. Twee volle rollen en een groot deel van de derde rol! De troep lag op sommige plekken bijna kniehoog...
    Voor sommige dingen schamen we ons niet meer en dat is geen vooruitgang!

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen