vrijdag 29 mei 2015

De tuin

Gister kreeg ik een telefoontje van mijn begeleidster. De woningbouw had signalen/klachten gekregen dat mijn tuin aan de achterkant in het gangpad aan het groeien was. Het was niet aanvallend bedoeld (zo kwam het ook niet over), maar wel een aandachtspuntje.

Omdat mijn buren sinds vorig jaar dat gedeelte verzorgen, heb ik geen reden gehad om daar langs te lopen. En de keren dat ik daar wel heb gelopen, is het me niet opgevallen. Dat laatste zegt niet veel, onkruid heeft me nog nooit gestoord.

Ik heb mijn begeleidster beloofd daar dit weekend aandacht aan te besteden, de buren wou ik daar niet mee lastig vallen, die hebben genoeg aan hun hoofd. Toch was ik wel benieuwd hoe de achterkant van de schutting eruit zag, de tuin ziet er namelijk keurig uit.

Links het stuk van de gemeente, rechts mijn schutting.
Mijn verbazing was groot. Want ik zag geen enkel stukje onkruid. Alleen aan de kant van de gemeente. Tijdens mijn inspectie zag ik wel wat de woningbouw bedoelde. Maar dat onkruid komt niet bij mij vandaan.

Ik heb een paar foto's gemaakt, en die via de mail aan mijn begeleidster gestuurd. Misschien ziet zij er meer op dan ik, maar ik heb sterk het gevoel dat 'mijn' tuin voor het eerst in jaren het probleem niet meer is. En dat geeft een goed gevoel.

9 opmerkingen:

  1. Wat een gezeur zeg. Ik denk dat die klagers enorme pietlutten zijn. Die paar sprietjes onkruid... Trek het je niet aan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsss, wat een zeurkousen zeg! Niks te zien!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het pad ziet er goed begaanbaar uit. Ik snap ook niet wat ze bedoelen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezeur. De buren hebben het netjes bijgehouden.
    Misschien een keer een cake voor hen bakken als bedankje? Zulke lieve buren moet je te vriend houden tenslotte.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vraag mij wel af wie die klagers zijn bij de woningbouw want dat zijn vaak wel buren die vlak bij je wonen en je een hak willen zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. God..gaan ze daar over klagen??! Jeetje...dan ga ik gelijk nd stichting en gemeente bellen...moet je ons gezamenlijk pad zien!! Pffff....niet te druk om maken zoiets....Zeikdozen hebben niets beters te doen...

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zie totaal geen onkruid of ander groen bij jouw schutting. Wel aan de linkerkant. De gemeente mag het hekje wel eens rechtbuigen. Hebben ze van de woningbouw niet eerst zelf gekeken voor ze je begeleidster belde? Trouwens vreemd dat ze haar bellen en niet zelf naar je toekomen. Hadden ze gelijk kunnen zien dat het er goed uit ziet bij je. Stelletje zeurders, bah.

    Groetjes, Tess

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De afspraak is twee jaar lang geweest dat het contact tussen de woningbouw en mij via mijn begeleidster zou lopen, dat heeft mij heel veel rust gebracht. Voor die man van de woningbouw was het niet duidelijk of die afspraak nog steeds gold.

      Verwijderen
  8. Dit gaat duidelijk helemaal nergens over....gaat die woningbouw dan zelf niet eerst even kijken voor ze zo'n 'klacht' doorgeven? Echt te raar voor woorden.

    BeantwoordenVerwijderen