zondag 31 mei 2015

Eurodag

Donderdag was het eurodag op de kermis. Dit jaar was de kermis kleiner dan andere jaren, en omdat het buurmeisje nergens in kon, leek het nog minder.

Dochter is een keer in een klimhuis geweest, wat ze erg leuk vond. Daarna zijn we naar de grijpmachines gegaan. Niet mijn favoriete onderdeel, een knuffel grijpen en vasthouden lukt bijna nooit.

Dit jaar lukte het wel. We hebben in totaal 20 euro in die machines gegooid. We hebben daarmee twee konijnen, twee beren met hartjes, en drie Maya de bij knuffels gewonnen. Dochter en buurmeisje waren erg blij, vooral dat ze allebei dezelfde knuffels kregen. De derde bijenknuffel geven we volgende week aan mijn nichtje voor haar verjaardag.

Daarna hebben we de kermis voor gezien gehouden. We zijn naar de l.idl gelopen en hebben drie berlinerbollen gehaald. Een stuk goedkoper dan op de kermis, en ze zagen er veel lekkerder uit.

Het was een geslaagde middag, waarbij we zelfs nog een paar euro overhielden. Volgend jaar weer.

6 opmerkingen:

  1. Jeugdsentiment; piekendag. Ik ben overigens als jaren niet meer op de kermis geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie toch nog aardig wat hebben gewonnen en het verloren geld valt mee voor wat je ervoor hebt gekregen. En nee, de grijpmachines vind ik ook zonde van mijn geld. Maar man en zoon doen het wel elk jaar en al die stomme knuffels.
    En nog geld overhouden, alvast voor volgend jaar dan kunnen ze hopelijk wel weer overal in.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is niet verkeerd. Vorige jaar tijdens de kermis stonden we bij de grijpers te kijken en toen gooide een man er rond de vijftien euro in en hij had een knuffeltje voor zijn dochter. Wij hadden mazzel. Dochter gooide een euro erin en haalde een grote knuffel eruit (een strikje bleef haken) verder zag je de grijper steeds opengaan zodat alles er voortijdig uitvalt.
    Omdat dochter al 100 knuffels heeft (okay iets minder) moest ze toen stoppen van mij. Ze was wel heel blij.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zeker geen fan van de kermis maar ja "iedereen" uit het dorp gaat hier als er kermis is. Mijn kinderen krijgen elk jaar 5 euro kermisgeld en daarvan mogen ze op de euro dag naar de kermis. Maar de grap is dat ze dan vragen, mag ik het geld ook in mijn spaarpot doen? Vervolgens lopen ze over de kermis en gaan nergens in.......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben zeker geen fan van de kermis maar ja "iedereen" uit het dorp gaat hier als er kermis is. Mijn kinderen krijgen elk jaar 5 euro kermisgeld en daarvan mogen ze op de euro dag naar de kermis. Maar de grap is dat ze dan vragen, mag ik het geld ook in mijn spaarpot doen? Vervolgens lopen ze over de kermis en gaan nergens in.......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dochter had van opa en oma ook 5 euro gekregen voor de kermis. Omdat ze het zonde vond om dat geld te gebruiken heeft ze het ook in haar spaarpot gedaan. Ik vind dat heel goed.

      Verwijderen