vrijdag 22 mei 2015

Extra werken

Vorig jaar had ik mezelf een doel gesteld: ik wou elke maand een paar dagen extra werken om mijn schulden af te lossen.

Veel is daar niet van gekomen. Dat had verschillende oorzaken. Er kwam extra budget zodat er uitzendkrachten ingezet konden worden, en we kregen in het vaste team een extra kracht erbij. En ook ben ik een periode te moe geweest, en waren mijn eigen diensten meer dan genoeg.

Ik heb wel extra diensten gedraaid, maar niet elke maand, zoals mijn doel.
Het liefst werk ik in het weekend extra, dat levert het meeste op.
Een doordeweekse dag is 50 euro extra, een zaterdag 80 euro extra, en een zondag is 110 euro extra. Maar alleen als het echt extra werk is wat uitbetaald wordt.

In april heb ik een zaterdag extra gewerkt. Deze maand werk ik niet extra, ik heb al 5 zondagsdiensten, dat vind ik genoeg.
Voor juni heb ik mezelf opgegeven voor een extra zondag.

Er is wel een verandering in de plannen, ik leg in juni en juli de onregematigheids toeslag apart voor de zomervakantie. Dan kunnen we er lekker op uit, en ik kan toch blijven aflossen volgens mijn plan.

2 opmerkingen:

  1. Die zondagen tikken goed aan zeg! Wel fijn dat je de mogelijkheid hebt om extra te werken en zo wat extra's te verdienen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je kunt werken en meerwerk ook nog uitbetaald kan worden.

    Hoe staat het met de terugbetaling van de zorgverzekering? Scheelt toch weer een €50.per rekening. Schuldbetaling bijna afgerond? Zou fijn zijn hoor!
    Groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen