vrijdag 8 mei 2015

Huis-aan-huis verkoop

Met grote regelmaat komen hier huis-aan-huis verkopers. Meestal voor de energie, gister kwamen er twee mannen aan de deur voor slachtofferhulp. Nee daar doe ik niet aan mee, zei ik tegen de heren. Maar het is maar een eenmalige machtiging, zei één verontwaardigd. Ik doe er nog steeds niet aan mee. Er kon nog net een fijne avond vanaf.

Ik vind slachtofferhulp een mooi doel, ze doen erg belangrijk werk, en tijdens de langdurige rechtszaak die ik vier jaar geleden had hebben ze me met veel geduld ondersteunt.
Maar als ik geld wil geven doe ik dat via hun site. Want wie zegt mij dat de twee mannen echt van slachtofferhulp zijn? En als ze inderdaad daar van zijn, welk deel van mijn geld verdienen zij? Misschien erg achterdochtig, maar als ik iets geef wil ik dat er zo min mogelijk aan de strijkstok blijft hangen.

Ik ga toch eens kijken voor stickers tegen die verkopers. Want ook overstappen van energie doe ik alleen via internet. Zo heb ik al leuke welkomstcadeaus gehad, vorig jaar een bol.com bon van 100 euro. Daar heb ik toen de tablet van gekocht. Geen moment te vroeg, drie dagen later begaf de laptop het.
Half juni mag ik weer overstappen. Misschien dat ik dit jaar iets langer wacht. Ik denk erover om prepaid energie te nemen. En de slimme meter komt er met de renovatie als het goed is. Ik ben benieuwd.

3 opmerkingen:

  1. Een machtiging vind ik toch niet zo prettig. Dan doe ik liever wat in de collectebus meteen. Of anders inderdaad via internet.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk rstig is het aan de deur met een sticker van 2,50.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij komen bijna nooit verkopers aan de deur, een paar maanden geleden iemand voor zonnepanelen. Ik zeg dan gewoon dat ik er geen interesse in heb. Dat ze van slachtofferhulp zo bij je aan de deur komen lijkt me heel raar, ik zou dat niet vertrouwen. Heb daar nog nooit van gehoord. Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen