dinsdag 12 mei 2015

Huis inspectie

In (als het goed is) juni worden hier de huizen gerenoveerd. Eigenlijk zou het al in april starten. Juni komt ook al steeds dichterbij.
Voor die renovatie is iemand van de woningbouw langs geweest om te kijken wat er allemaal nodig is. Ook mocht ik mijn wensen doorgeven. Veel wensen heb ik niet, ik zou alleen graag een te gebruiken wasmachine aansluiting willen.

De meneer van de woningbouw was blij toen hij mijn keuken zag. Er staat een wasmachine. En hij streepte de optie wasmachine aansluiting door.
Ho even, kijk even verder hoe ik dat heb gedaan. De waterslang maak ik als ik ga wassen vast op de waterkraan. Niet optimaal, de kraan springt er regelmatig vanaf. De afvoerslang ligt in de gootsteen. Ook niet fijn, ik vind het niet erg hygiënisch.
De man begon wat moeilijker te kijken en vroeg waar in huis de aansluiting wel zat. Die zit onder het bed van dochter, in de slaapkamer. Daar ga ik geen wasmachine neerzetten.

Tja, het is wel het beleid van de woningbouw om de aansluitingen in de keuken te maken, zei de man.
Mooi, dus ik krijg hem wel in de keuken?
Nou, zegt de steeds moeilijker kijkende man, de tegels zijn nog geen 30 jaar oud, en hier in huis zit een speciaal motief tegels wat niet meer geleverd wordt. Dus als ik die aansluiting krijg, moeten alle tegels vervangen worden.
Ik ga er maar van uit dat die aansluiting niet doorgaat, maar ik blijf er wel om vragen.

Ik krijg wel een nieuw keukenblok. De wc vond de man niet nodig. Ook daar was ik het niet mee eens, ik heb nu een lekkend geval waar de woningbouw niks mee wil doen omdat er binnenkort gerenoveerd gaat worden. En me dan afschepen met niks? Ook de wc heeft hij op de lijst gezet, maar hij kon niet beloven dat ik echt een nieuwe krijg. Ik hoef niet perse een nieuwe, maar ik wil van het lekken af.

Op het huis komen ook zonnepanelen, dat vind ik erg fijn nieuws. En ik krijg ook een vergoeding voor de overlast, voor de buitenkant en de keuken in ieder geval 275 euro (dat wordt de nieuwe televisie).

8 opmerkingen:

  1. Superfijn dat je zonnepanelen krijgt. Maar ergens wel raar dat ze dan moeilijk doen over zo'n basisvoorziening als een wc en aansluiting voor de wasmachine!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De woningbouw vind dat die voorzieningen aanwezig zijn in de woning. Zij zien het probleem niet zo van een wasmachine in een kinderslaapkamer. En de wc die slecht is, ach, met een bakje onder de pijp kom je al een heel eind. En ik mag het altijd zelf laten veranderen. Alleen dat vind ik te duur.

      Verwijderen
  2. Totdat ze zelf zo moeten wonen, dan kan het ineens wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De aanhouder wint! Door blijven vragen!!!!
    Succes met alles en een pluim dat je alles in je eentje redt!!!
    Groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naar de huurcommissie! Eerst schriftelijk aangeven wat er nog meer aan achterstallig onderhoud is en aangeven dat ze binnen 6 (of korter) weken opgelost moeten hebben. Daarna de huurverhoging weigeren en dit aangeven bij de huurcommissie. Succes!


    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt al eerder laten zien dat je best goed kan opkomen voor jezelf. Schrijf inderdaad een brief dat je nu een niet lekkende werkende wc wil en een fatsoenlijke normale wasmachineaansluiting(niet in dochters slaapkamer).
    Je kan dat. De woningstichting doet alleen wat voor mensen die hardnekkig(liefst netjes) hun mond opentrekken.Laat dus niet over je heen lopen.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een slechte woningbouwvereniging heb jij toch getroffen.
    Inderdaad de huurcommissie inschakelen maar ook een nette duidelijke brief naar de woningbouw sturen.Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wasmachine aansluiting in de slaapkamer....uhmm. Zo gek heb ik het nog nooit gehoord. Je hoort toch gewoon in de keuken zo'n aansluiting te hebben, zou er gewoon om blijven vragen en zeuren, en evt. idd brief naar de huurcommissie.

    BeantwoordenVerwijderen