donderdag 7 mei 2015

Hulp met de financiën

Van mijn werkgever kreeg ik vorige week een brief, ze bieden voor werknemers een nieuwe service aan, hulp met de financiën bij een inkomensdaling.

Zelf schrok ik er wel van. Ik weet dat mijn werkplek waarschijnlijk dit jaar nog wel bestaat, maar of het huis waar ik werk het einde van 2016 gaat halen, waarschijnlijk niet.
Zo'n brief drukt je dan wel weer even met de neus op de feiten.
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat het huis er niet meer zou zijn. Dat er geen bewoners meer wonen.

Ik ga niet in op het aanbod voor die hulp. Het kost 3 euro per maand, de eerste maand wordt door mijn werkgever betaald. Ik heb nu wel aardig zicht op wat voor mij financieel haalbaar is. Ik vind het goed dat ze die service wel aanbieden, maar ik heb niet het gevoel dat ik er veel aan ga hebben

Mijn schulden los ik stukje bij beetje af. Ik wil op korte termijn wel een plan gaan maken over de af te lossen schulden, en me daar heel strak aan houden. Wat er dan ook gebeurd in 2016, die schulden vormen dan geen probleem meer.


3 opmerkingen:

  1. Heb je inzicht hoe de schulden zijn gemaakt? Kan er een situatie ontstaan waarbij je weer de fout in ga. Dan is het het overwegen waard. 3 euro per maand is heel weinig voor die service. Bij inkomensval is het i.i.g. belangrijk om een buffer te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een goede werkgever. Veel werkgevers realiseren zich dat werknemers niet goed presteren omdat ze in de schulden zitten. In jouw geval een hulp van drie euro per maand. Prima werkgever in mijn ogen. Hebben meer collega's een brief ontvangen of alleen jij? Best kans dat ze er niet eens over praten, want over geld spreekt men niet.
    Werk je uit de schulden, maar zorg er vooral voor dat je goed functioneert in je baan, dat levert uitheindelijk ook geld op.
    Succes. Je komt er wel, daar ben ik van overtuigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi initiatief van je werkgever. Niet veel werkgevers zullen aan de inkomensachteruitgang van hun personeel denken, of er hulp voor bieden. Voor de 3 euro per maand is het toch iets waar je over kan denken. Je kan het waarschijnlijk altijd opzeggen en het kan je toch meer inzicht geven. Even iemand die meekijkt kan heel verfrissend zijn is mijn eigen ervaring.

    Ik heb zelf 2 keer een professioneel iemand laten meekijken met hoe ik mijn financiën deed. Daaruit kwam dat ik het zelf niet zo heel slecht deed, maar ik had evengoed veel aan de tips die ik kreeg. Dus misschien toch iets waard om te overwegen.

    BeantwoordenVerwijderen