woensdag 27 mei 2015

Kapotte tv

Het zat er al een tijdje aan te komen, en helemaal onverwacht was het niet. Mijn televisie is naar jaren trouwe dienst kapot. Hij is van mijn broertje geweest, die heeft jaren geleden een plat model gekocht, en had het enorme bakbeest over. Omdat mijn andere TV (ook gekregen, van mijn oudste broer met dezelfde reden) erg verkouden klonk en het beeld groen van ellende zag, kwam dat op een mooi punt.

Deze televisie is denk ik in totaal 11 jaar meegegaan. Alleen het moment van kapot gaan kwam niet helemaal gelegen. Ik had al bedacht het dan maar één of twee maanden zonder TV te doen, het was niet anders.

Mijn broertje kwam met een andere oplossing. Hij had van het oversluiten van zijn energieleverancier een cadeaukaart van de media.markt gekregen, daar stond nog 125 euro op. Hij had er op het moment niks aan, die mocht ik wel hebben.

Dat aanbod heb ik geweigerd, dat voelt aan als misbruik maken van mijn broertje, dat wil ik niet. Ik heb de kaart wel gebruikt, maar dan met de afspraak mijn broertje die 125 euro in maximaal twee maanden contant te geven. Daar konden we ons allebei in vinden.

Ik heb nu een mooie kleine, platte TV staan, die maar 12 watt per uur gebruikt. Hij kostte 165 euro. Het meeste van de 125 euro wil ik bij elkaar krijgen door zuinig te zijn met de boodschappen, de rest haal ik van de onregelmatigheids toeslag van mijn loon af.

4 opmerkingen:

  1. Jullie hebben een mooie oplossing gevonden.
    Veel plezier van je nieuwe tv!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn hoe je zo met elkaar omgaat. Echt super! Ik zou zo iets dus ook niet zonder slag of stoot aannemen ook al is het heel erg welkom op dat moment. En wens je veel kijkplezier met de nieuwe tv!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie oplossing en slimme keuze om het gefaseerd terug te betalen.
    Geniet van je nieuwe tv!

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie zorgen goed voor elkaar! Het is goed dat je het bedrag terugbetaalt, zo kun je elkaar later nooit iets verwijten en blijft de verstandhouding goed. Veel plezier van je tv.

    BeantwoordenVerwijderen