maandag 4 mei 2015

Mijn uitdaging - tot nu toe

Veel mensen, ook in mijn omgeving, hebben me voor gek verklaard. Leven van €2,50 per dag zou niet mogelijk zijn. En wat deed ik dochter aan.

Mijn conclusie tot nu toe is dat het wel mogelijk is. Dochter komt tot nu toe nog niks tekort, we eten veel gezonder omdat we minder snoepen.
Toen ik vanmorgen op de weegschaal ging staan woog ik 3 kilo minder, zonder te lijnen.

De uitdaging met mezelf ben ik aangegaan met een reden: ik wil mijn huis vernieuwen. Door de helft minder aan mijn boodschappen te besteden, kan ik 75 euro per maand over houden. Dat geld wil ik aan spullen voor mijn huis besteden.

Vanmorgen ben ik met dochter naar de i.kea geweest, we gingen kijken voor een bureaustoel voor haar. Eerst hebben we daar lekker ontbeten. Eenmaal in de winkel zagen we een klein bureautje voor 30 euro, en een bureaustoel voor 25 euro. Alleen voor de bureaustoel had ik 50 euro gerekend. We hebben ze allebei meegenomen, dochter was de koning te rijk met wat ze kreeg.

Onze nieuwste aanwinsten.
Ik vind dit het leven van €2,50 per dag zeker waard.

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat het goed gaat, en wat een fantastische stoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie set en wat leuk dat ze er zo blij mee is. Ik vind het heel leuk om je stukjes te lezen en wat doe je het goed.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk bureausetje :-) en dat van je besparingen te kunnen betalen: supertof! Dat, maar ook het afvallen ;-) geeft weer extra stimulans om door te gaan.
    Ook ik vind je dagelijkse stukjes erg leuk om te lezen.

    Veel plezier morgen bij het bevrijdingsfestival!

    Groetjes,
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen