vrijdag 1 mei 2015

Mijn uitdaging - week 4

Deze week had ik goed de controle over mijn uitgaven. Doordat dochter en ik steeds vaker tussendoor water drinken koop ik steeds minder pakken drinken. Dat scheelt een hoop.
De fles siroop die ik voor het logeerpartijtje had gekocht, maakt dochter met veel plezier op.

Ook had ik deze week geluk met de groente. Ik kocht bij de groentewinkel een wat minder mooie bloemkool voor 60 cent. De lelijke plekken heb ik weg gesneden, en we hebben er al één keer van gegeten, vanavond eten we de rest.
Bij de lidl kocht ik een grote prei voor 40 cent. Samen met een aardappel en wat wortel heb ik daar erwtensoep van gemaakt. We hebben daar één keer van gegeten, en voor één maaltijd soep ingevroren.

Deze week heb ik €6,85 overgehouden. Ik wilde zoveel mogelijk overhouden, volgende week zijn er zakjes drinken in de aanbieding, 40 voor 8 euro. Die dingen koop ik in de zomervakantie altijd duur voor de meisjes. Die doos wil ik wegzetten voor de zomervakantie, dat scheelt dan een hoop geld. Door deze week geen onzinnige dingen te kopen, en ik geen grote dingen zoals waspoeder of wc papier nodig had, kon ik voor mijn gevoel een hoop overhouden.

Deze week had ik ook geluk, ik vond op straat veel kassabonnen met zegels voor de chocomelk. Ik kon drie spaarkaarten vol plakken. Van mijn broertje kreeg ik ook een volle spaarkaart, hij lust geen chocomelk. Ik mocht vijf pakken ophalen. Drie daarvan zijn er naar de buren verhuisd, de buurvrouw blijkt het ook erg lekker te vinden (gelukkig).

Komende week wil ik ook zo zuinig mogelijk leven. Mijn buurvrouw heeft deze week haar vijfde chemokuur, en het valt haar steeds zwaarder. Bij de kringloop heb ik een leuk mandje voor 25 cent gekocht, die wil ik voor haar vullen, als opsteker.


5 opmerkingen:

  1. Ik weet niet of je een j.umbo in de buurt hebt maar daar zijn de zakjes drinken deze week (t/m dinsdag) voor 1,99 per doos van 10. Ik heb ze weer gehaald, dan heb je ook verschillende smaken als je een paar dozen haalt. I.p.v 1 doos met dezelfde smaak, tenzij dochter de andere smaken niet lekker vindt natuurlijk. En het K.ruidvat heeft ze ook vaak voor 1,99 in de schappen te liggen. Meer dan dat geef ik er ook niet aan uit. Die van de A.ction vinden de kinderen niet lekker, maar dat is ook nog een mogelijkheid, zijn goedkoper.
    Wat een mazzel dat je zoveel pakken chocomelk "gratis" kon scoren. Geniet ervan.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet je dat je sap en ander kant-en-klaar drinken, heel goed kunt verdunnen met water en dat het dan nog steeds heel lekker is?
    Scheelt in je portemonnee en nog gezonder ook....!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch goed bezig! en wat heb je ook alweer veel bijgeleerd sinds je bent gaan bloggen.

    Ik koop graag de siroop van Karvan s.... weinig van nodig en heel weinig suiker en de smaak citrus vinden we hier heel lekker.

    Ga zo door!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb bewondering hoe je met zo weinig rond kan komen! Keep it going!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zakjes drinken halen wij bij de lidl 14 voor 2,79 en soms voor 1,99 twee smaken hebben ze daar mijn kids vinden beide smaken lekker.
    Gr. Anne

    BeantwoordenVerwijderen