maandag 11 mei 2015

Mijn uitdaging

Mijn uitdaging om niet meer dan €2,50 uit te geven is door de vijfde week heen. Wat heeft het me tot nu toe opgeleverd:

  • Heel erg veel inzicht. Veel van mijn boodschappen heb ik goedkoper kunnen doen, door een merkloos product te kopen, en veel bijna-op-de-datum artikelen. 
  • In mijn supermarkt kun je goed gratis lunchen. Rond 13 uur zetten ze mandjes neer met speciaal brood en/of cake, en bij de groente/fruitafdeling is ook vaak wat te proeven. De thee is gratis. Op het bankje in de winkel kun je prima picknicken.
  • Ik heb heel veel gratis pakken chocomelk, mensen gooien echt heel veel van zich af. Ik had genoeg zegels voor 20 pakken in totaal. Nog niet alles is ingeleverd, en de buren vinden het ook erg lekker, dus ieder de helft.
  • En het mooiste van alles: er was genoeg opgespaard om dochter een bureau en een bureaustoel te geven. Ze is er nog steeds dolgelukkig mee.
Vanaf deze week zet ik mijn budget weer op de normale 5 euro. Ik heb afgelopen week gemerkt dat het me tegen begon te staan. 
Dus ik pas mijn uitdaging aan. Ik mag weer voor 5 euro boodschappen per dag doen, maar ik wil wel 50 euro sparen komende maand. Ook wil ik weer beter mijn boodschappen lijstjes gaan bijhouden. Voor nog meer inzicht.

3 opmerkingen:

  1. Veel succes meissie, het gaat je lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt helemaal gelijk om je budget omhoog te doen. 2.50 euro per dag is heel erg weinig en niet vol te houden voor een langer termijn. Elke euro die je bespaart hebt is mooi meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed van je.Toch maar wat moois kunnen kopen omdat je hebt gespaard. Maar ik denk persoonlijk dat 5 euro een reeler bedrage is.
    Veel succes in elk geval

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen