dinsdag 19 mei 2015

Mijn vader

Vandaag is mijn vader jarig. 65 jaar alweer. Normaal heb ik niet veel met verjaardagen, maar met mijn vader heb ik altijd een hele goede band gehad.
Toen het punt kwam dat het tussen mijn moeder en mij niet meer ging, en het beter voor mezelf was om het contact tijdelijk te verbreken, heeft mijn vader me gevraagd om niet boos op hem te zijn dat wij dan ook geen contact zouden hebben, hij moest immers met mijn moeder samenleven. Dat begrip heb ik altijd voor hem gehad, ik ken mijn moeder, en ook zijn plek in de familie.

Maar goed, vandaag is hij dus jarig. Een heel groot cadeau zit er financieel nu niet in. Dat vind ik wel een baalpuntje, maar het is niet anders.
Zaterdag ben ik met de twee meiden naar de kringloop geweest, mijn vader houdt van puzzels. Nieuw zijn ze op dit moment te duur, dus ik wou kijken wat ze bij de kring hadden.

Een enorme stellage vol met puzzels stond er. Ik had een paar leuke puzzels uit het schap gepakt, mezelf afvragend of ze wel compleet zouden zijn. 1000 stukjes even snel tellen is geen doen in een winkel.

Toen viel mijn oog op  een puzzel nog nieuw in het plastic, met een afbeelding uit Amsterdam. Mijn vader is geboren en opgegroeid in Amsterdam, dus dat was helemaal perfect. Helemaal toen ik zag wat de prijs was: €1,50.

Ik heb het al vaker ontzettend getroffen bij de kringloop, en nu ook weer. Die puzzel krijgt hij samen met een mooie tekening van dochter. Na schooltijd gaan we even op bezoek.

7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! En het cadeau vind hij vast leuk! Leuk dat je zo opzoek gaat naar een passend cadeau voor de jarige binnen je budget.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je vader zijn 65e verjaardag.
    Een leuk cadeau als je vader van puzzelen houdt, en nu weet je bijna zeker dat de puzzel compleet is. Want dat is altijd maar weer afwachten als je 2e hands een puzzel of spelletje koopt of het wel compleet is.
    Vanmiddag een gezellige middag bij je vader.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige vondst! Dat klinkt als een echt leuk cadeau voor je vader!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prettig dat je binnen je budget een mooi en passend verjaardagscadeau hebt kunnen vinden. Hij zal het zeker waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaaf is dat he als je een passend cadeau voor weinig kunt scoren. Gefeliciteerd met je pa en hoop dat je een fijne middag hebt gehad!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beetje laat, maar van harte gefeliciteerd met je vaders 65e verjaardag! Hebben je dochter en jij een fijne middag gehad op bezoek bij je vader?

    Ik weet er alles van: een 'pittige' moeder, die veel/alles bepaalt, en een schat van een vader, die erg meegaand is. Daarom extra fijn om hem eens heerlijk te verwennen! Hoe vond hij de puzzel/tekening? Zal me niets verbazen als hij de tekening van dochter nog het mooiste cadeau vond ;-)

    Als ik me het goed herinner had je pas nog sloffen gekocht voor je vader bij de S.Reus of S.capino. Was ook een leuk cadeaugeweest ;-). Of had je die al gegeven?

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vader vond de tekening van dochter heel mooi, vooral wat ze op de achterkant had geschreven: ook al is hij nu 65, hij is nog steeds lief!
      Ik had het idee dat hij de puzzel ook leuk vond. De sloffen had ik hem al gegeven.

      Verwijderen