vrijdag 15 mei 2015

Mijn voorraad

Ik kan een enorme verzamelaar zijn. 'Goede' aanbiedingen kan ik moeilijk weerstaan.
De nee-nee sticker doet zijn werk erg goed, van de reclamefolders krijg ik geen prikkels meer.

De laatste weken ben ik bezig om mijn kelderkast wat leger te maken, in plaats van alleen maar bij te kopen, want stel dat we tekort komen. Dat zal niet snel gebeuren.

Gister heb ik de kelderkast een beetje opgeruimd, zodat ik weer overzicht heb in wat ik heb.




Ons snoepmandje
De groenteblikken en appelmoespotten beginnen al minder te worden. Ik heb nog wel erg veel thee, die lagen eind vorig jaar in de opruimingskar voor 23 cent per pakje.
De knakworsten koop ik alleen als ze 1+1 gratis zijn (of 50% korting). Daar ben ik een beetje in doorgeslagen, maar ze zijn nog wel even houdbaar.
Ook met de shampoo ben ik lichtelijk doorgeslagen toen ze voor een euro per stuk werden verkocht. Het zijn wel flessen die normaal 4 euro per stuk kosten. 

Het snoepmandje is nog goed gevuld. Er zitten nog 2 rollen biscuit in, een pak speculaasjes, een verdwaalde chocoladereep, kleine pakjes snoepkauwgum (die waren 18 cent voor acht van die kleine pakjes, en het buurmeisje mag ze ook, er zit rundergelatine in), en twee zakken chocoladekoekjes. Achter het mandje staan twee zakken borrelnootjes van de nieuwe spaaractie (die lusten we hier niet, maar zijn prima om weg te geven). 

Dit is alleen de voorraad in de kelder, voor 'nood'. In mijn keukenkasten ligt nog veel meer voorraad. Verhongeren doen we in ieder geval niet.

12 opmerkingen:

  1. Goed van je dat je het van jezelf weet.
    Ook wij hebben soms iets teveel voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En je grijpt niet mis, dat is ook wel erg fijn. Let wel een beetje op de houdbaarheid. Weggooien zou zonde zijn. (Je brengt me wel op het idee de trapkast eens flink op te ruimen en schoon te maken)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met Ons gezin doen we een maand of 3 met een fles shampoo.ik Moet daarom wel lachen om je voorraad die zou voor ons echt voor jaren zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De voorraad shampoo die ik nu heb staan is ook voor minimaal een jaar, met een fles doen we langer dan een maand. Gelukkig bederft het niet.

      Verwijderen
    2. Een maand met een fles shampo! dan denk ik dat je heel vaak je haar wast. Wij hebben er altijd een in reserve staan. Zijn nu met 4 personen. En we doen er heel lang mee!

      Verwijderen
    3. Ja dat klopt Marie. Ik vind het heerlijk om een paar keer achter elkaar mijn haar te wassen. Dat is mijn geniet momentje.

      Verwijderen
    4. Zo zie je maar iedereen heeft zo zijn eigen gewoontes. Inderdaad fijn dat dit niet bederft! Zolang je de ruimte hebt voor je voorraad is er niets aan de hand toch?

      Verwijderen
  4. Ik moet ook bij tijd en wijle eerst een voorraad op eten. Ik heb ook de neiging om steeds maar te kopen voor het geval dat...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een voorraad hebben wordt zelfs door de overheid aangeraden. Voor drie dagen water en eten in huis, staat er op de website Crisis.nl. Wat lucifers,zaklamp,en je redt je ook wel met een flinke stroomstoring. Tenzij het winter is en de kachel ook uitvalt....maar dan stelt de gemeente vaak kacheltjes ter beschikking.
    Ik heb zelf een voorraad voor een maand. Dit omdat ik vaak ziek ben en dan niet naar de winkels kan. Maar ook handig bij lange tijd slecht weer of sneeuw op de wegen.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn voorraad is nog groter aan het einde van de zomer. Ik heb een moestuin en dan moet alles óf in de vriezer óf in potjes zijn verwerkt. Daarnaast perst mijn vader ieder jaar zelf appelsap. Dan heb ik dus een voorraad van zo'n 15 liter naast de pakken sap van andere fruitsoorten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind persoonlijk deze voorraad overdreven voor een volwassene en een kind. Ik koop ook altijd deze shampoo voor € 1,00. Deze aanbieding komt meerdere keren per jaar voorbij dus meer voorraad dan drie flessen vind ik te veel. Ik doe met 1 fles ook z'n vier maanden en dan was ik mijn haren ongeveer 3-4 keer per week. Ik eet zo weinig mogelijk uit pakjes, blikjes en zakjes. Ik vind dat minder lekker. Dus ik heb alleen stuk of 10 blikjes (vis, kokosmelk,, tomatenpuree en groente samen) aan voorraad voor nood. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hebben ook een voorraad, die is groter, maar we zijn met meer personen. Gebruik maken van aanbiedingen is slim, want zo kan je een tijdje vooruit. Het zal niet snel voorkomen, maar in een noodgeval moet je een aantal dagen vooruit kunnen met eten en drinken. Dus is het slim om daaraan te denken.

    Potten en blikken blijven ook na de houdbaarheidsdatum jarenlang goed. Als ze maar dicht zijn en blikken niet gedeukt.

    BeantwoordenVerwijderen