zaterdag 30 mei 2015

Opruimen

Opruimen en schoonmaken is niet mijn sterkste kant, en al helemaal niet in een wat mindere periode. Ook nu ziet mijn huis er niet uit zoals ik graag zou willen. Gelukkig heb ik vandaag vrij.

Mijn vader en broers hebben vandaag een uitje naar België. Mijn moeder had bedacht dat het wel leuk was dat dochter en ik gezellig op bezoek zouden komen. Gelukkig bracht ze mij daar ook van op de hoogte.

Ik heb haar uitgelegd dat dat er niet in zit. Mijn energiepeil is is al wel wat beter aan het worden, maar de energie die ik heb is ook snel weer weg, alsof er een kraan open staat.
Ik wil vandaag op mijn eigen tempo mijn huis weer een beetje op orde krijgen. Als ik op bezoek ga, gaat mijn energie die ik heb daar in zitten.

Een paar uur later belde mijn moeder weer op. Ze kwam gezellig bij ons op bezoek. Weer heb ik uitgelegd waarom ik dat niet wil. Maar ze kon me toch helpen?

Mijn moeder bedoeld het heel lief. Maar ze kan niet begrijpen wat de mindere periodes voor mij betekenen. Mijn moeder vind dat ik haar te weinig in mijn leven laat. Daar heeft ze wel gelijk in, maar weinig contact met mijn familie is voor mezelf beter. Door vandaag mijn deur voor iedereen (behalve voor dochter) gesloten te houden, kan ik in mijn eigen tempo aan de gang. Kleine beetjes, en daarna even zitten. Dan is het morgenavond weer opgeruimd en schoon.

5 opmerkingen:

  1. Moeilijk uit te leggen hé aan een gezond iemand.
    Het gaat niet om de persoon maar om de energie.
    Vr gr Kathy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En kan je dochter dan niet even naar oma, zodat je je gewoon even helemaal aan jezelf kunt geven.
    Het is voor buitenstaanders altijd zo moeilijk te begrijpen he, dat je je energie gewoon goed moet verdelen bij je bezigheden.
    Succes met schoonmaken en opruimen.
    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Snap wel dat het voor je moeder moeilijk te begrijpen is, vooral omdat ze je wil helpen. Lastig hoor. Het voorstel van een andere anoniem om je dochter naar oma te laten gaan vind ik wel goed. Dan ziet oma haar kleindochter en heb jij nog steeds de rust die je nodig hebt om je huis op te ruimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad lekker je eigen ding doen en minder wat de omgeving van je 'verwacht'. Dat werkt toch het beste dus prima dat je voor jezelf kiest. Als een ander dat ern probleem vindt is dat mooi hun probleem en niet het jouwe. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat je voet bij stuk hield.

    BeantwoordenVerwijderen