vrijdag 1 mei 2015

Rust

Bedankt voor alle lieve reacties en adviezen op mijn vorige blog.

Twee dagen geleden was het zo chaotisch bij mezelf. Alleen het idee dat ik zomaar aangeraakt kan worden, dat veroorzaakt zoveel stress.
Mijn begeleidster kan ik dit jaar niet onbeperkt om hulp vragen, door de gemeente is een grens gesteld (ze moet ergens door betaald worden).
Vorig jaar zijn we wel heel erg bezig geweest met het zelf regie nemen. Dit is mijn leven, dus ik bepaal.

De situatie met de vrijwilliger is ook een stuk zelf de regie nemen, zag ik gister in. De sms was daarin denk ik wel een eerste stap. Daarna heeft hij tientallen keren geprobeerd te bellen. Opnemen heb ik niet gedaan, ik heb gezegd wat ik wou zeggen, mijn zusje heeft die sms gister nagelezen en vond het heel duidelijk. Gister heeft hij me met rust gelaten. Hopelijk is de boodschap bij hem ook duidelijk.

Mocht het niet het geval zijn vraag ik hulp bij iemand uit de kerk die ik vertrouw. Zondag is de kerkdienst in dat wijkcentrum, ik zie er gigantisch tegenop. Maar ik ga er wel heen.

Ik heb de regie over mijn leven, ik hoef niks meer toe te laten wat ik niet wil. (Nu mijn gevoel nog even mee krijgen). Maar hoe vaker ik het tegen mezelf zeg, hoe meer rust ik van binnen voel.

7 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zus even kon meekijken naar je sms. Fijn dat je meer rust begint te voelen. Dat is goud waard!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door rust krijg je ook je zelfvertrouwen terug,als je dat uitstraalt komt dat zeker over op 'mensen' die jou proberen in te pakken. Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat je voldoende rust krijgt zodat je zondag gewoon naar die kerkdienst kunt gaan.
    Je schrijft dat er maar een beperkt budget is voor je begeleidster. Ik weet niet of je via "het Groene Kruis" (zo heet het niet meer) een cursus assertiviteit kunt volgen voor een klein bedrag. Ik kan het nl. wel. Misschien kun je die cursus volgen om beter uit je woorden te komen én om lichamelijk die houding aan te nemen die nodig is in vervelende situaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je hartstikke dapper! Goed ook om naar de kerk te gaan en je niet 'weg' te laten jagen. De beste plek voor hulp is immers aan de voeten van God/Jezus. Niet dat je problemen in 1 keer op zijn gelost maar samen met Hem vind je zeker je weg. Echt goed van je dat voor jezelf opkomt en het nog netjes doet ook!

    groet,

    Besparia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend goed van je, dat je de regie in eigen hand durft te nemen. Daar is lef voor nodig! En supertof om te horen dat je acties jou de rust geven (of is het andersom en kun je door je innerlijke rust deze acties ondernemen..?).

    Hoe dan ook, je doet het toch maar mooi, en dat is inderdaad goud waard. Je mag best (een beetje) trots zijn op jezelf en dankbaar voor je ontvangen inzichten en inspiratie. ;-)

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed dat je regie in eigen hand neemt, zo hoort het ook. Het is jouw leven en jij bepaald of je met iemand wilt omgaan. Goed je hem hebt laten bellen en niet hebt opgenomen. Negeren en nee zeggen als hij te dichtbij komt is de beste manier die vrijwilliger te laten weten dat je niet geïnteresseerd bent. Misschien leert hij het zo.

    Fijn dat er andere mensen zijn aan wie je advies kan vragen, de kerk kan eng zijn, maar ook heel veel toevoegen in je leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het feit dat hij nog gaat proberen te bellen na zo'n sms zegt heel veel over hem, en niet veel positiefs ben ik bang. Goed dat je het genegeert hebt, daardoor zend je ook een boodschap. Ik hoop inderdaad dat hij die nu snapt. Het is eng allemaal, je grenzen stellen maar zo te lezen doe je het goed. Het is wennen, maar je komt voor jezelf op en dat zal steeds beter gaan. Goed hoor, stapje voor stapje kom je er wel en deel met mensen die je vertrouwd inderdaad, dat is zo fijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen