woensdag 17 juni 2015

50% korting

Ik ben gek op producten met 50% korting in de supermarkt. Producten van de versafdeling zijn erg lekker, ook pakken vla worden op die manier betaalbaar. Of zoals vorige week de verjaardagstaart voor de knuffel van dochter.

Gister was het opruimingsgedeelte goed bijgevuld. Er lagen ontzettend veel luxe afbakbroodjes, maar ook rollen koekjes van p.rince. Die afbakbroodjes kan ik wel laten liggen, maar die koekjes. Omdat ze nog steeds vrij prijzig waren (82 cent) heb ik één rol gepakt. Bij het afrekenen zag ik dat ik minder hoefde te betalen dan mijn handscanner in eerste instantie aangaf. Bij controle van de kassabon zag ik dat ik over de rol koekjes een extra korting had gekregen. Nu kostte de koekjes nog maar 13 cent. Ik ben nog een keer de winkel ingelopen, en heb tien rollen meegenomen. Vijf daarvan heb ik weggegeven, het is leuk om mensen te verrassen met zoiets kleins.

Dat het ook anders kan bleek vorige week op mijn werk. Een collega was jarig, en trakteerde op taart, die ze ook voor 50% korting had gekocht. Er waren collega's die hun afkeuring niet verborgen. Kon het er wel vanaf? De collega in kwestie was, en is nog steeds gekwetst daarover. Schaamte speelt daarbij ook een rol. Want nee, eigenlijk kon het er niet vanaf. Dat ze toch wou trakteren vind ik heel lief.

Persoonlijk schaam ik mezelf niet dat ik de af geprijsde producten koop, en ook weer weggeef. Het zijn goede producten die anders worden weggegooid. En het scheelt mij een hoop geld.

6 opmerkingen:

  1. Dat is een fijne meevaller. Geniet ervan. Hier hebben ze ook wel van die bakken maar nooit met producten die wij gebruiken, jammer.
    En wat sneu voor je collega, belachelijk hoe mensen dan kunnen reageren. Wees blij dat ze toch trakteert en dat jullie wat lekkers hadden. Je moet bij afprijzingen alleen even op de datum letten maar voor de rest is het net zo lekker.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De meeste mensen gaan van hun eigen rekenmodel uit. Met andere woorden hebben het "gevoel"dat iedereen minstens net zoveel heeft te besteden dan zijzelf of mogelijk meer. Een opmerking als : "Kon het er vanaf", zegt meer over de persoon in kwestie. Duidelijk niet realiserend dat er andere mensen, o.a. naaste collega's zijn die een heel andere bedrag te besteden hebben dan zijzelf.
    De belevingswereld is dan maar klein als je niet verder kunt kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad win/win situatie, jij geeft minder uit en er wordt minder weggegooid, prima hoor. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou dr ook van hoor! Laat mij maar graaien in die bakken haha. Alleen als ik het ook echt gebruik hoor, dan pas schaf ik het aan.
    En wat lief van je dat je het ook nog hebt weggegeven...

    Over de taart, wat maakt het uit of iemand een afgeprijsde taart heeft gekocht om te trakteren? Ik denk altijd maar zo: je mag blij zijn dat er überhaupt getrakteerd wordt! Ik werk op kantoor en in het begin toen ik er net werkte en er was iemand jarig, werd er gebak van de warme bakker gehaald. Ik dacht: mwah...das best duur. Ik ben als 1 van de eerste begonnen met een zelfgemaakte taart en later een diepvriesslagroomtaart van de aldi ( die heel lekker zijn trouwens ;-) ) en toen volgde iedereen mijn keuze...zonder er ook maar een woord over te wisselen.....Je kunt niet bij een ander in de knip kijken en buiten dat, duurder hoeft niet altijd beter/lekkerder te zijn. Blijf dicht bij jezelf....

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Belachelijke reactie van je collega's. Het is toch gewoon superlief dat iemand wil trakteren. Als de taart tenminste niet over datum is.
    Afgeprijsde artikelen zijn ook nog prima. En heerlijk om je voorraad aan te vullen.
    Als je bij J.umbo artikelen over datum in de winkel aantreft, krijg je gratis een goede mee. Daar heb ik mijn kast ook eens flink mee gevuld. Helaas werd er daarna beter opgelet bij het vakken vullen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelijk heb heb je, en lief dat he het weggeeft.
    Wat sneu voor je collega...

    BeantwoordenVerwijderen