woensdag 24 juni 2015

Afgeprijsd

Vorige week belde mijn zusdje me erg enthousiast op. Omdat de c.1000 in een jum.bo veranderd, was op de laatste openingsdag alles 50% korting. Het was zonde om dat voordeel te laten lopen.

In mijn hoofd bedacht ik me wat ik nodig zou kunnen hebben. Potten groente? Nee, die heb ik met een 1+1 gratis-actie flink aangeschaft. Evenals de knakworsten en smac, die waren met 60% korting tijdens de aanbieding.
Schooldrinken of koeken misschien? Schooldrinken niet, het huismerk van mijn supermarkt is goedkoper en lekkerder volgens dochter. Verzorgingsproducten en afwasmiddel staan genoeg in de kelder. Vla koop ik alleen met 50% korting, daarvoor hoef ik ook niet te gaan. Vlees eten we amper, en eieren had ik net gekocht.

Ik kon me zo snel geen reden bedenken om te gaan, en bedankte mijn zusje voor de uitnodiging samen te gaan. Wel gaf ik haar de tip daar voor openingstijd te zijn, waarschijnlijk zou de halve stad daar staan.

'S avonds na dochters zwemles zijn we toch even naar binnen gelopen, om te kijken wat er nog stond. Met nog twee dagen te gaan, was er toen al weinig. Toen wist ik het zeker, ik hoef op zaterdag niet vroeg mijn bed uit (het was mijn enige uitslaapdag in drie weken).

Later hoorde ik van mijn zusje dat ik gelijk had gehad qua beschreven drukte. Mensen probeerde zoveel mogelijk in hun wagentjes te mikken, schappen werden leeg geveegd.

Ik ben blij dat ik niet ben gegaan, door de aanbiedingen van mijn supermarkt kan ik ook gebruik maken van goede acties, maar bewustere keuzes maken omdat ik er een week over na kan denken.

1 opmerking:

  1. Verschrikkelijk. Mensen veranderen echt in haaien op zo'n moment, graaien wat je graaien kunt. Ik wacht wel op een goede aanbieding bij de supermarkt, want ik ga ook echt niet in de rij staan in een overvolle winkel.

    BeantwoordenVerwijderen