zaterdag 27 juni 2015

Afscheids (bedank) cadeautjes

Elk jaar aan het einde van het schooljaar geeft dochter een klein cadeautje, meestal bonbons, aan haar juffen.
Dochter is in de meeste gevallen altijd dol op de juffen tot nu toe geweest, en het ene jaar dat dochter haar juf kon schieten, gaf ze het cadeautje als bedankje dat ze weg ging.

Vorig jaar hebben we de intern begeleidster ook wat gegeven. Ze doet ontzettend veel voor de kinderen. Daar kwam ik vorig jaar pas achter toen ik actief bij het leerplan van dochter werd betrokken.

Voor de drie cadeautjes had ik 15 euro gerekend. Toen ik vanmiddag langs de opruimingskar van de supermarkt liep zag ik leuke doosjes bonbons (nog van valentijnsdag) liggen voor een euro per stuk, en nog lang houdbaar. Er lagen er nog precies drie in. Dat scheelde weer 12 euro. Ook lagen er leuke rozen van chocola in, ik vermoed ook van valentijnsdag nog, ook voor een euro. Daar heb ik er twee van meegenomen, voor de stagiaires op mijn werk, komende week zijn ze voor het laatst.

Ook lagen er pakjes schooldrinken in voor dochter, 45 cent per verpakking, en ook nog lang houdbaar. Bij elkaar was ik nu 7 euro kwijt. Ik heb een goede slag geslagen vind ik zelf. De overgebleven 8 euro gebruik ik voor dochters verjaardag.

3 opmerkingen:

  1. Jij had weer mooie koopjes gekocht. Die mazzel had ik afgelopen week ook met een pyama, sokken en een kleurboek. Dat scheelde 13 euro, kunnen we weer wat anders leuks voor doen.
    En wat bedoel jij eigenlijk met schooldrinken, ik heb het al eens vaker gelezen, maar snap het niet helemaal. Zoonlief krijgt hier een beker drinken mee, soms diksap en soms dubbelfriss.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met schooldrinken bedoel ik de pakjes sap die dochter mee krijgt. Ik heb dochter bekers meegegeven, maar die vind ze niet zo fijn. Ze krijgt nu de merkloze pakjes mee, en die waren nu nog goedkoper.

      Verwijderen
  2. Zou je haar niet liever een flesje water meegeven? Of eventueel aanmaaklimonade? Goedkoper, gezonder en minder afval.
    Lara

    BeantwoordenVerwijderen