donderdag 11 juni 2015

Buitenspeeldag

Dochter heeft 's ochtends een vaste structuur die voor haar erg goed werkt. Om 7 uur staan we op, om half 8 gaan we naar beneden om te eten, en mag ze tot 8 uur televisie kijken. Het is ook de enige keer op een dag dat ze tv kijkt.

Gister gooide de buitenspeeldag roet in het eten. Op zappelin hadden ze een heel aantal filmpjes die moesten laten zien hoe leuk buiten spelen wel niet was. Daardoor werd het filmpje wat ze de andere dagen wel kan zien later uitgezonden. En dat klopt niet. 

'S middags op de bso vond ze het wel leuk, ze waren naar een pleintje gegaan waar een springkussen stond, en er was koekhappen en sminken. Net een groots uitgepakt kinderfeestje.

Voor dochter hoeft het buiten spelen niet gepromoot te worden, als het even kan is ze buiten. Het is jammer dat het schijnbaar steeds minder gebeurd, dat zo'n dag nodig is.

1 opmerking:

  1. Ik kan me herinneren van mijn eigen jeugd dat er al een buitenspeeldag was. En wat was dat altijd genieten. Met de buurt kinderen waar wij altijd al mee buiten speelde deden we dan een keer geen tikkertje maar allerlei spelletjes inderdaad ook een groot springkussen in de straat en tot slot een ijsje.

    Gister ben ik ook met onze kinderen heerlijk wezen spelen met klasgenootjes en buurt kindjes, ( lees: ik keek toe hoe de kinderen zich opperst best vermaakte) er waren allerlei oud Hollandse spelletjes en vooral het spelen op de drukke doorgaande weg was best spannend, die weg was er speciaal voor afgezet.

    BeantwoordenVerwijderen