zaterdag 20 juni 2015

Definitieve berekening

Gister kreeg ik digitaal de definitieve berekening van de toeslagen van 2014 binnen. Normaal vind ik die berekeningen nooit zo spannend, omdat ik onder het uitkeringsniveau verdien, krijg ik de maximale toeslagen, en hoef ik nooit wat terug te betalen.

Dit jaar vond ik die berekening wel spannend, vorig jaar zijn de bso uren van dochter veranderd. Van veel ouders hoorde ik dat ze dan veel moeten terugbetalen.
Ik heb meteen de wijziging bij de belastingdienst doorgevoerd, dan kon het terug te betalen bedrag nooit extreem hoog zijn.

Tot mijn grote opluchting zag ik dat ik niks hoefde terug te betalen. Erg fijn. Nog leuker was het kopje huurtoeslag. Daar stond dat ik nog 10 euro van de belastingdienst krijg. Ik heb geen idee of ze zo'n klein bedrag uitbetalen, maar dat maakt ook niet uit. Ik ben blij dat ik niks hoef te betalen.

4 opmerkingen:

  1. Heel verstandig om veranderingen meteen door te geven. Dat ben ik 1x vergeten en zat vervolgens met de gebakken peren :-( Je hebt het wederom weer eens keurig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door jouw bericht ook even gaan kijken op de site en wij krijgen nog terug. Ik zet ons inkoken altijd wat hoger neer om terugbetalen te voorkomen. Elke wijziging breng ik opnieuw aan.

    goed dat je je kop niet in het zand steekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je dat meteen hebt aangepast. Ik schat ons inkomen ook altijd goed hoog in, want zelfstandige dus niet altijd duidelijk. En van dat maandelijkse bedrag zet ik ook altijd nog een stukje apart voor het geval we wel weer wat moeten terug betalen.
    En ja, de belastingdienst betaalt ook dat tientje naar je uit. Zeker inzake de toeslagen. Kun je dat tientje weer bij het potje kamp stoppen:-)

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen