zaterdag 6 juni 2015

Impuls aankopen

Gistermiddag toen ik dochter ging ophalen van de opvang was het erg warm en zonnig. Even daarvoor had ik een reportage op de radio gehoord over het insmeren met zonnebrand, om huidkanker te voorkomen.

Tja, ik ben ook zo'n ouder die daar te weinig op let. Vorig jaar heb ik pas in augustus zonnebrand gekocht, en alleen om de reden dat we op dat moment in de gloeiende zon in s.lagharen zaten. Van de prijs daar was ik wel geschrokken, 10 euro voor een kleine tube, maar het was fijn dat ze het hadden.

Onderweg naar huis kwamen we langs de a.ction. Ik bedacht me dat ik beter nu zonnebrandcrème kon kopen, het is voordeliger dan in een attractiepark, en bij de volgende dag met flinke zon kan dochter zich insmeren.

Eenmaal bij de a.ction binnen zag ik van alles voor het warme weer. Veel waterspeelgoed, wat erg verleidelijk was. Dat heb ik allemaal laten liggen. Ik ben wel gezwicht voor een handventilator (die vond dochter erg leuk en handig), en nog veel beter, een waterverstuiver met ventilator, ook een klein ding.

In totaal heb ik €18,45 uitgegeven. €9,90 voor zonnebrandcrème en aftersun (dat is handig voor mezelf), de handventilator van dochter was 80 cent, mijn verstuiver was €1,80, en batterijen €5,95. Die heb ik meteen weer op voorraad.
Al met al heb ik meer dan genoeg uitgegeven. Gelukkig moet de zomer nog beginnen.

2 opmerkingen:

  1. Hahaha héél herkenbaar... en dat is dus precies waarom ik nóóit naar de Action ga!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hetzelfde probleem! ;-) Ik loop dan ook rechtstreeks naar de schappen waar ik mijn lijstje afwerk, en dan snel naar de kassa! Ik zie inderdaad nooit iemand in de rij staan met maar 1 artikel, haha!

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen