vrijdag 26 juni 2015

Levenslooplijn

Bij dochter op school is het een traditie dat de kinderen van groep 5 een levenslooplijn maken: ze maken een poster met van elk jaar een foto.

Dochter en ik hebben ook foto's uitgezocht. Dochter maakte zich zorgen over de foto's van haar jongere jaren, die waren er (dachten we) bijna niet.
Bij het zoeken vonden we een paar SD-kaartjes. Dochter rolde bijna van verbazing van haar stoel. Schijnbaar heb ik wel foto's gemaakt. Sowieso van haar verjaardagen, maar ook dochter die haar eerste zwerfkat had gevonden (toen 3 jaar), het afscheid van de speelzaal, de eerste keer sminck op haar gezichtje, de eerste fietsles zonder zijwielen met mijn broer, en ook van onze eerste vakantie.

Dochter is in al die jaren flink veranderd. Op die foto's is ook te zien dat het thuis niet zo goed gaat, het heeft ook zeker zijn weerslag op dochter gehad. Vooral de foto's toen ze vijf was, het jaar voor ik hulp kreeg. Ik denk dat het terecht is dat hulpverleners zich toen zorgen maakte over mijn kind.

Op de foto's van 7 en 8 jaar straalt dochter, daar is ze een gelukkig en blij kind.
Nog zes weken, dan is ze alweer 9 jaar.

1 opmerking:

  1. Wat een leuk idee van de school! Zo krijg je een prachtig portet van de voorbije jaren!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen