maandag 1 juni 2015

Overstap

Elk jaar stap ik over van energieleverancier. Ik ben niet veeleisend bij de overstap, ik heb nog nooit de prijzen met elkaar vergeleken. Waar ik wel naar kijk is het welkomstcadeau. Bij es.sent heb ik 171 euro op mijn rekening gestort gekregen als cadeau, vorig jaar ben ik naar energie direct gegaan en kreeg ik een bol cadeaubon van 100 euro.

Omdat dat contract op 15 juni afloopt en ik weer over kan stappen, was ik al aan het kijken voor een mooi aanbod. Helaas was er nog niks bij voor mij.

Toen ik gister in mijn mailbox keek, zag ik een mail van nuon. Als ik weer klant van hun wordt, krijg ik een wekom-terug cadeau van 100 euro op mijn rekening (die krijg ik volgend jaar), en 12 maanden 10% korting op mijn energie verbruik.

Ik heb me voor die actie aangemeld. Mocht ik nog iets beters zien, heb ik nog 13 dagen om de nuon op te zeggen.

5 opmerkingen:

  1. Waarom kijk je eigenlijk niet naar de prijzen? Dat zou je dan toch een hoop geld per maand kunnen schelen? Het welkomstcadeau kan misschien duur zijn maar had je dat anders ook gekocht van het bespaarde geld? Ik vind een welkomstbonus eigenlijk ook wel iets anders dan een cadeau (zoals een ipad of die bol.com bon)
    Lara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De prijzen liggen vrij dicht bij elkaar heb ik het idee. Bij mijn eindafrekeningen hoef ik geen schokkende bedragen te betalen, en de termijn bedragen heb ik elke keer hetzelfde.

      Verwijderen
  2. Ik kijk naar de prijzen per eenheid; m3 en kwh. Die houd ik zo laag mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En let ook op de bedragen voor vastrecht! Netwerkkosten zijn afhankelijk van de regio waar je woont

      Verwijderen
    2. netwerkkosten zijn standaard altijd 3,25 voor elektra en 3,75 per maand voor gas. Voor gas moet je een toeslag betalen voor de regio waar je woont (hoe verder van slochteren, hoe hoger het bedrag. Sommige stunten met de prijzen per kwh en m3, maar berekenen kosten door netwerkkosten omhoog te gooien. Dan snij je jezelf alsnog in de vingers. Bij sommigen moet je betalen als je per acceptgiro betaald. Het loont echt om dit eens goed uit te zoeken en te berekenen.Het ligt echt aan je eigen situatie. Voor mensen die problemen hebben met betalen zou het handig zijn om eens uit te zoeken hoe energieleveranciers omgaan met betalingsregelingen ed, zijn hier kosten aan verbonden? of kun je geen betalingsregeling treffen? Allemaal kleine dingetjes die zeer belangrijk kunnen zijn. Cadeau's ed betaal je uiteindelijk meestal zelf.

      Verwijderen