vrijdag 12 juni 2015

Rapport

Een paar weken geleden heeft dochter weer toetsen gehad. Vanaf de kleuterklas worden de kinderen twee keer per jaar getoetst. Een goede methode vind ik. En ook erg leuk om elke keer de resultaten in een grafiek te zien.

Tot vorig jaar ging de lijn in de grafiek van dochter omlaag, elke keer een klein beetje, tot de helft van groep 4. Toen nam ze een duikvlucht, haar lijn had nog nooit zo laag gestaan.

Nadat ze getest was kreeg ze een nieuwe leermethode, maatwerk. In het begin was het heel erg zoeken voor de juffen wat voor haar werkte. Zo bleken de oefeningen overschrijven niet heel erg handig, dochter schreef alleen de voorbeelden goed over, en vervolgens raakte ze de draad kwijt.

Toen gingen de juffen de oefenbladen kopiƫren, dan kon ze er op schrijven. Dat ging al iets beter, alleen zag ze door de hoeveelheid de bomen het bos niet meer.

Nu heeft ze een klapper waar de juffen werk instoppen. Bescheiden hoeveelhedinhalen kleurplaten met sommen erop keren regelmatig terug. Die methode slaat erg goed aan, dochter is heel goed vooruit gegaan. Op haar manier kan ze erg veel leren, op haar eigen tempo. Vergeleken met leeftijdsgenootjes ligt ze nog steeds erg achter, en dat ze dat ooit gaat inhalen is erg onwaarschijnlijk. Maar ze leert de basisvaardigheden die ze in haar leven nodig gaat hebben.

Ik ben ontzettend trots op mijn dochter. Ze heeft ontzettend veel doorzettingsvermogen, en heel veel positieve energie.
Komend schooljaar gaat ze naar groep 6.

3 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat ze zo vooruitgegaan is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat ze, mede door hulp van juf, zo vooruit is gegaan.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat er een methode is gevonden die goed werkt voor DL. Als ze nu de basis legt en de belangrijkste dingen leert, kan ze zich later prima zelf redden. Daar hoef je echt geen tienen voor te halen... ;-)

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen