maandag 22 juni 2015

Tv kastje

De kast waar mijn tv nu op staat heb ik ooit bij de kringloop gekocht voor 10 euro. Het was één van mijn eerste aankopen bij de kringloop, en ik was er ontzettend trots op.
Het is een redelijk ouderwets, maar stevige kast. Alleen te hoog voor mijn nieuwe tv. 

Op de weggeefhoek van mijn woonplaats zag ik een klein tv kastje, in een lichte kleur, net als de rest van mijn meubels. Ik heb er op gereageerd, en ik mocht hem ophalen.
Vervolgens heeft het kastje drie weken lang in een hoek van de huiskamer gestaan.

Want mijn kast werd door dochter gebruikt voor haar speelgoed, waar haar neefje en nichtje ook mee mogen spelen van haar. Dat speelgoed moest naar haar speelgoedkast boven verhuizen. Afgelopen zaterdag heb ik dat gedaan, uiteindelijk maar een klusje van een half uur. Daarna heb ik alle dvd's uitgezocht. Niet in elk doosje zat een dvd meer, die konden weg. Daarmee klaar, wou ik de overgebleven in het kleine kastje doen.

Het kastje bleek te klein. Dat was balen. Wat moest ik er nu mee doen. Het is een goede kast, en weggooien vind ik echt zonde. Daar had ik hem ook niet voor gekregen.

Aan de telefoon besprak ik mijn probleem met dochter. Na even stil te zijn geweest zei ze dat zij het kastje erg graag wou hebben. Verbaasd vroeg ik wat ze ermee wou gaan doen, en nog belangrijker, waar wou ze hem laten?
Onder mijn bed kan hij staan mama, kwam het antwoord (dochter heeft een halve hoogslaper). Ze wou hem voor haar knuffel en poppen gebruiken.

Toen ze gister thuis kwam, heeft ze haar kastje ingericht. Dolblij is ze ermee. Zo is het kastje toch nog goed terecht gekomen, al is het voor een ander doel.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen