woensdag 10 juni 2015

Vakantie geboekt (buikpijn moment)

Vasndaag heb ik de vakantie van dochter en mij geboekt. We gaan vier nachten naar drouwenerzand. De verjaardag van dochter valt in die vakantie, dat is een bewuste keuze. Met haar zevende verjaardag heeft mijn familie zich naar haar toe zo respectloos en schandalig gedragen, dat we vorig jaar hadden besloten haar verjaardag samen en ver van huis te vieren. Toen waren we ook naar drouwen gegaan, en op de dag van haar verjaardag vanuit daar een dagje naar S.lagharen, waar ze mardi grass prinses werd.

Dit jaar heb ik dochter de keuze gegeven wat ze wil. Dochter wil ontzettend graag weer naar Drenthe toe, en de dag van haar verjaardag weer naar S.lagharen.

Ik heb voor de vakantie 700 euro gerekend. Een bedrag waar ik wel buikpijn van krijg, het is een hoop geld. €150 is voor de huur van de auto, €75 voor de benzine (ik heb geen idee hoeveel dat gaat kosten), €350 voor de hotelkamer, en €25 voor de trein en bus naar s.lagharen. De auto neem ik dan niet mee, parkeren is duur, ik ken daar de omgeving en situatie niet, en als ik na afloop moe ben kan ik beter niet rijden.
Voor de dagen zelf hebben we nog 100 euro. Dat is meer dan genoeg.

Dat buikpijn momentje zit hem in het denken hoe ik dat geld bij elkaar moet gaan krijgen. Ik heb in ieder geval de onregelmatigheids toeslag van mijn werk.
Deze maand verwacht ik 200 euro te krijgen, en omdat ik deze maand elke zondag mag werken, volgende maand ook. Dat is al 400 euro.
Ik wil komende weken ook weer van €2,50 gaan leven, dat levert ook 100 euro op.
Van de kinderbijslag hoef ik deze keer alleen maar schoenen te kopen, kleding hebben we nog genoeg. Daar kan ik ook 100 euro van overhevelen. Dat is bij elkaar al 600 euro.
De belastingteruggave die ik elke maand krijg is 100 euro. Dan heb ik 700 euro, zonder dat het aflossen in gevaar komt.

De belastingteruggave van juli kan ik gebruiken voor de kleine uitjes. Een keer zwemmen, een keer bioscoop, een keer ontbijten, een ijsje eten.

Zoals het nu op papier staat is de buikpijn onnodig.

12 opmerkingen:

  1. Is er geen mogelijkheid dat je met de trein naar je bestemming gaat (of deels de bus). Voor je dochter kost een railrunner maar EUR 2,50. Het huren van de auto en de benzine is zo'n groot bedrag van je budget.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaal gaan we altijd met het openbaar vervoer. Het is de eerste keer dat we echt op stap gaan met de auto. Ik heb het mijn broertje ook al beloofd, hij rekent op die 150 euro.

      Verwijderen
    2. ik heb het al eerder gezegd, jammer dat je moet betalen voor het lenen van de auto

      Verwijderen
    3. Verder wens ik jullie een super vacantie toe!

      Verwijderen
    4. 150 euro voor de auto is wel veel, zeker als je die van familie gaat lenen. Voor 17,50 kan je samen met je dochter met de trein. Dat is 35 euro in plaats van 225. Dat moet je broer wel snappen.

      Verwijderen
  2. hotel is ook een grote post.. in de buurt misschien een Bed and Breakfast, een huisje/caravan? moet goedkoper kunnen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist vanwege het hotel wil dochter daarheen. Doordat we in dat hotel slapen, hebben we gratis toegang tot het pretpark. Daar kunnen we ook gratis eten, drinken en ijs halen.

      Verwijderen
  3. Ik wens jullie alvast veel plezier. Een hotel is ook lekker luxe voor jou, fijn van genieten zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Drouwenerzand is geweldig, maar met het openbaar vervoer niet ideaal te bereiken, je zult naar Emmen moeten en dan met de bus, die volgens mij ook nog een belbus is. Auto is beter!
    Je zit vlak bij borger die heeft een aldi en een albert heijn. En op Drouwenerzand kan je toch gratis eten op het park, niet elke dag hoor anders kan je je zelf rollen naar huis!! Veel plezier hoor.!!
    Liesbeth L

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo,

    Ik zou die auto afzeggen, want dit is geen normaal bedrag.
    Met de trein ben je veel goedkoper. En was er geen stayokay in de buurt. Altijd leuk en goedkoper uit. Ik wens je veel plezier.
    Als ik je kende had je mijn auto voor niks mee mogen nemen,
    Maak er een leuke vakantie van. Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed dat je alle kosten op papier hebt gezet!
    Dan kun je het bedrag van tevoren reserveren, waardoor je buikpijn minder nodig is. Het is zeker een flink bedrag, maar mooi verdeeld over de verschillende (extra) inkomsten, vind ik het echt knap dat het aflossen niet in gevaar komt!

    Waar je nog op kunt letten eventueel:
    - Zoek vooraf uit waar je voordelig kunt tanken, of vraag dit na bij het park.
    - koop een treinkaartje van Blok.ker of kruid,vat ofzo. Via markt.plaats desnoods. Op 1 dag op en neer kost je dan ongeveer €15, en railrunner voor DL.

    Verder is het ook jullie vakantie, geniet ervan!
    Hè, wat moet je nu met de tompoucen in je vriezer, je bent dan niet thuis voor de verjaardag...! ;-)

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We vieren haar verjaardag voor de familie op een zelf gekozen moment. Dan komen die tompoucen wel van pas. En anders hebben we een goede reden om ze tussendoor een keer op te eten :-)

      Verwijderen