maandag 8 juni 2015

Verjaardag plannen

Ik hou van plannen. Ik plan zoveel mogelijk vooruit als ik kan met boodschappen. Met de feestdagen kijk ik weken/maanden van te voren naar leuke aanbiedingen. Vooral diepvries producten, die zijn erg lang houdbaar.

Ook voor dochters verjaardag wordt veel vooruit gepland. De tompoucen liggen al in de vriezer, die waren in maart 50 cent per verpakking. Ik heb er toen vier gekocht, één hebben we toen opgegeten, de andere drie staan in de diepvries.
Dochter wil verder graag chocoladetaart met slagroom, die ga ik zelf maken. De taartmix daarvoor heb ik met een 1+1 gratis actie gekocht, voor twee verpakkingen was ik €2,39 kwijt.
De slagroom was deze week in de aanbieding tot mijn grote verrassing. De merkloze spuitbus slagroom was nu 50 cent goedkoper, ik heb twee bussen voor 39 cent per stuk gekocht.

Met cadeautjes is dochter niet heel moeilijk, ook met goedkope dingen is ze heel blij. Ze krijgt sowieso twee setjes zelfgemaakte poppenkleding, en op koningsdag heb ik twee leuke studio 100 dvd's voor haar gevonden (zonder krassen) voor een euro per stuk. Ik heb ook nog een VVV bon liggen van 25 euro, die heb ik gekregen bij enquêtes invullen, daar mag ze haar 'grote' cadeau voor uitzoeken.

Door vooruit te plannen zijn feestdagen en haar verjaardag betaalbaar te houden. Niet alles hoeft in één keer gekocht te worden, ik kan het over meerdere maanden verdelen.

1 opmerking:

  1. Ja dat doen wij ook, het eerste Sint cadeau heb ik inmiddels al ingeslagen, een heerlijk warme flanelle pyjama voor de jongens in een volgend maatje, nu in de uitverkoop slechts 1,50!

    BeantwoordenVerwijderen