vrijdag 19 juni 2015

Weggeven

Ik vind weggeven een mooi iets. Op facebook ben ik aangesloten bij een weggeefhoek, hier plaats ik met regelmaat spullen op. Producten van de cashback acties, producten die ik gratis krijg met de spaarzegels van de supermarkt. Maar ook dingen die ik heb gekocht, die ik niet gebruik.

Bij mij in de straat staat tijdelijk de basisplek van de mannen van de groenvoorziening. Die worden (in mijn ogen onterecht) vaak met de nek aangekeken, ze zijn allemaal werkloos en moeten zo hun uitkering verdienen. Uitvreters is ook een woord wat hier in de straat gebruikt wordt. Ik vind dat echt onterecht, ze werken hard, en ze doen werk waar niemand zin in heeft.
Toen ik gister naar huis reed zag ik hun stoelen staan. Thuis heb ik het glas voor de glasbak gepakt, en twee rollen koekjes gepakt. Even heb ik staan twijfelen, kon ik het wel maken? Er prijkte twee grote kortingsstickers op de rollen.

Onderweg naar de glasbak heb ik de rollen op één van de stoeltjes neergelegd, die zouden ze zo wel vinden. De mannen waren een heel stuk verderop bezig.
Even later bij het langsrijden zag ik de koekjes in de wagen staan, één rol al flink leeggegeten. Ik moest van binnen lachen, ze hebben het gevonden.

Iets weggeven is een mooi iets. Er is al afgunst genoeg in de wereld.



16 opmerkingen:

  1. Wat een leuk gebaar!

    Ik Word heel blij van je blogje, bedankt voor dat kadootje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik word helemaal blij van dit logje. Goed gezien hoor! En je leert je dochter wat echt belangrijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk gebaar van je! Die mannen waren er vast heel blij mee. En zelf word je ook blij van goed doen vind ik altijd.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief!
    Laatst toen het zo warm was, kreeg ik een koeriet met een pakje aan de deur. Hij vroeg of ik ook zijn waterfles wilde vullen. Natuurlijk deed ik dat en heb meteen een ijsje voor hem uit de vriezer gehaald. Werd erg gewaardeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zit je hart toch op een goed plek toppie !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief van je. Wat zullen de mannen blij verrast zijn geweest, toen ze de rollen vonden!
    Krijg jij ook wel eens iets van anderen en kun/durf/wil je dat aannemen en maakt jou dat ook blij? Of zit je altijd aan de geef-kant?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit het liefst aan de geef-kant, maar ik krijg ook wel eens wat. Ook kleren voor dochter. Maar delen of weggeven vind ik leuker.

      Verwijderen
    2. Dat heb ik ook, en krijgen voor de kinderen vind ik ook makkelijker dan voor mezelf.
      Toch kun je andere mensen die graag delen of weggeven ook heel blij maken, door het met plezier en blijdschap te accepteren.

      Verwijderen
  8. Wow, wat tof van je!! Zullen ze erg gewaardeerd hebben...Top!!

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Soms nog leuker om het zo te doen dan persoonlijk, jammer dan weer dat je hun reacties niet zag.

    Voorbeeld voor velen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig! Wat een leuke actief.

    Zelf geef ik veel weg via de weggeefhoek in onze stad, alleen maar dankbare gezichten en daar doe ik het uiteindelijk voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een simpel maar mooi gebaar, leuk dat je later de rol aangebroken zag staan. De actiestickers boeit hen blijkbaar niet :-)
    Je bent een mooi mens, weet je dat wel ?!

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen