vrijdag 26 juni 2015

Zwem abonnementen

Vorig jaar hadden ze in de zomervakantie bij het zwembad een abonnement, de hele vakantie kon je voor een bepaald bedrag zwemmen, kinderen hadden het er in zeven keer uit, volwassenen in acht keer. Ik zag het pas in de vierde week toen, en heb het toen niet gedaan, ik zou het er niet meer uit halen.

Wel nam ik me voor op te letten, misschien dat het dit jaar ook weer zou komen. En ja hoor, gister met zwemles zag ik de aankondiging. Alleen ik vind het minder aantrekkelijk geworden, of gewoon ronduit duur. Voor kinderen is het abonnement 52 euro, dat is 10,5 keer zwemmen. Voor volwassenen is het 63 euro, dat is 11,5 keer zwemmen.

Met die prijzen moeten we minimaal twee keer per week naar het zwembad. De eerste weken ga ik dat al niet redden, ik moet vrij veel werken.

Met de folder met tarieven in mijn hand was ik aan het rekenen. Wat is het slimste om te doen?
Mijn voorkeur gaat uit naar voor mij een 12 badenkaart, en voor de kinderen een 30 badenkaart. Dat omdat de buurkinderen vrijwel altijd mee gaan, en het scheelt hun €1,10 per keer per kind. Bovendien zijn die kaarten een jaar geldig. Zo hebben we meer tijd om het voordeel eruit te halen.

3 opmerkingen:

  1. ik begrijp het niet helemaal, je spreekt over een abonnement, maar hebt het over een aantal keren zwemmen, dan is het toch gewoon een badenkaart, een abonnement is toch onbeperkt?
    Hier kost een los kaartje €4.85 vanaf drie jaar, en een badekaart voor
    10 x €42 en er bestaat geen abonnement was het maar waar dan kocht ik die. liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het abonnement is alleen in de zomervakantie geldig. Ik heb geteld hoeveel keer we dan minimaal moeten gaan zwemmen om het geld eruit te halen.

      Verwijderen
  2. Dan kun je idd beter een badenkaart kopen. Hier kun je voor het zwembad ook een abonnement kopen, alleen dat is een buitenbad. Dus die enkele keer dat we misschien zouden gaan dan kunnen we beter een los kaartje kopen. En idd met een badenkaart kunnen er ook andere mensen op, althans bij ons en zo te lezen uit je verhaal ook bij jullie. Bij mijn ouders is het badenkaart ook nog persoonsgebonden.
    Maar wij zwemmen nog te weinig, zeg maar gerust nog nooit, om een kaart te kopen, want dochter is nog maar 3 en zoon nog geen diploma en ik kan geen 2 kinderen tegelijk in de gaten houden in het zwembad. Maar dit jaar moet ik er wel aan geloven met zoon om het te onderhouden omdat er in de vakantie geen zwemles is, en dan zijn 7 weken lang. Dan blijft dochter bij papa.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen