vrijdag 3 juli 2015

Deurwaarder

Afgelopen week heeft er een deurwaarder voor de deur gestaan. Omdat ik op dat moment aan het werken was, vond ik de dagvaarding toen ik thuis kwam.

Het ging om een verzekering van een aantal jaar terug, toen mijn financiën ergens op de laatste plaats stonden, en het geld aan hele andere dingen op ging dan aan rekeningen. Op zich valt het bedrag wel mee, 227 euro. Gezien het oorspronkelijke bedrag (42 euro), is het nog steeds een flinke verhoging.

Mijn zusje had het idee, dat ik het moest aanvechten, ze hadden toch wel een keer een brief kunnen sturen? Ik vermoed dat er heel veel keren een brief is gestuurd, maar zoals gezegd, op dat moment was mijn kop in het zand steken het makkelijkste. Ik vind de vordering, en de verhoging van het bedrag terecht. Het is immers mijn eigen schuld.

12 augustus is de zittingsdatum, maar daar laat ik het niet op aankomen, want dan komt er nog 116 euro bij. Ik heb nu 100 euro betaald (uit mijn schuldenpotje), en eind juli betaal ik de andere 117 euro uit hetzelfde potje. Dan is dit ook weer opgelost, zonder verder in de problemen te komen.

16 opmerkingen:

  1. Wat ben jij goed bezig en super positief. Goed hoor. Alle bewondering voor. - marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Komt dat extra ontvangen salaris ook weer van pas.
    Netjes opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. complimenten voor jou : het komt helemaal goed met jou en je dochter .
    ik bewonder je om hoe je nu met de dingen om gaat , ga vooral zo door.
    een fijn weekend , groet, Nicol.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Amsterdam zitten twee juristen die het opnemen tegen deze incassobureau's. Ik vind het schandelijk dat kleine schulden zo groot kunnen worden. Wel goed van je dat je het heb willen betalen. Uit schrik ook? Kijk maar eens onder Anti-Incasso (in Amsterdam)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik keek net nog eens op hun website maar ze heten Anti Incasso en zitten ook op Facebook.

      Verwijderen
    2. Nogmaals zelfde anoniem. Incassobureau's mogen maar 15% rekenen, las ik net op de Facebookpagina van Anti Incasso. Het is maar dat je het weet. Je hebt al genoeg betaalt met die 100 euro.

      Verwijderen
    3. Dit is geen incassobureau, maar een gerechtsdeurwaarder. Die dagvaarding kost 70 euro (uit mijn hoofd), en het salaris van de beste man is 30 euro. Het op de rechtszaak laten aankomen is zonde, daarmee wordt die schuld nog duurder.

      Verwijderen
    4. Ik zeg niet dat je het tot een rechtszaak moet laten komen, ik geef alleen informatie aan je en wellicht voor andere bloggers en meelezers over de wettige kosten die incassobureau's mogen declareren en dat daarmee de hand wordt gelicht, Er zijn nu initiatieven gekomen van juristen en anderen die hiermee de consument wil beschermen tegen uit de hand gelopen rekeningen die zijn blijven liggen. De consument schrikt van een officiële brief en betaald dan vaak snel de rekening (teveel) of kan het niet betalen en kruipt weg voor de rekeningen. Met als gevolg nog hogere rekeningen (die niet kloppen want te hoge incassokosten enz). Misschien heeft iem. iets aan deze informatie. Sterkte

      Verwijderen
  5. Een nieuw begin, je doet je naam eer aan.Je blijft niet mopperen over wat er toen fout ging, je erkent dat het toen niet goed liep met je rekeningen en betaalt en begint/gaat verder met je nieuwe leven. Ik vind je een toppertje!

    Groet Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik lees af en toe even mee op je blog.
    En ik moet even kwijt dat ik je een echte topper vindt !!!

    Groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed zo ! Dat pak je doortastend aan. Vervelend zo'n rekening uit het verleden, maar je bent goed bezig zo !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed van je ! Je mag trots zijn op jezelf, dat je je verantwoording neemt. En dat je écht laat zien dat het een 'nieuw begin' en je met een schone lei bezig bent; petje af ! Groet, Riemerijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. (wel even aan ze laten weten dat je het op deze manier wilt doen. Dan zeggen ze de zitting waarschijnlijk al af. Weten zij ook dat het eraan komt..)

    Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een brief gekregen dat de zitting pas af wordt gemeld als het hele bedrag betaald is. Maar dat is niet erg, het is gelukkig een vrij ruime termijn.

      Verwijderen
  10. Heel erg goed van je! Nieuwe start geeft je goede moed!

    BeantwoordenVerwijderen