zaterdag 25 juli 2015

Doorwerken

Toen ik dochter gister van de bso haalde, was ze een beetje bedrukt. Toen ik vroeg wat er was, vertelde ze dat twee meisjes (zusjes) voorlopig voor het laatst op de bso waren. Hun beide ouders waren hun werk kwijt, en de bso was te duur geworden.

Dochter zat daar wel mee, ze speelde graag met die meisjes. Maar het geen werk hebben kwam voor haar erg dichtbij. Want wat als ik geen werk meer zou hebben? Zou zij dan ook van de bso af moeten?

"Mam, als jij geen werk meer hebt, zorg je er dan voor dat je snel weer nieuw werk hebt?" Die vraag raakte me wel. Het is duidelijk dat ze erg van haar bso dagen geniet, en ze is erg vooruit gegaan in haar weerbaarheid.
Dat ze er nu al mee bezig is wat er in de toekomst kan gebeuren, zo jong als ze is.

Ik vraag het me wel af. Stel dat er geen werk meer is, dan ga ik voor twee jaar de boventalligheid in, met behoud van het standaard salaris. Zou dat voor de belastingdienst hetzelfde zijn als in dienst? Gelukkig is er dit jaar nog werk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen