vrijdag 10 juli 2015

Genoeg!!!

Ik heb genoeg van het ziek zijn. De bronchitis is goed aan de beterende hand, het rust nemen heeft goed geholpen. Maar sinds gisteravond heeft mijn lichaam besloten dat er best een flinke verkoudheid en een pijnlijke oorontsteking bij kunnen.

En dat was niet de afspraak. Ik had met mezelf afgesproken maandag weer te gaan werken. Er weer uit, weer onder de mensen. Me niet schuldig hoeven te voelen als ik een pakje paracetamols ga halen bij de buurtsuper (dochter is nog te jong om ze mee te krijgen), want, zoals een vroegere teamcoach weleens zei, als je naar de supermarkt kan, kun je ook werken.

Mijn teamleider moest er om gniffelen aan de telefoon, hij had er wel lol om. Voor nu sta ik voor maandag weer op het rooster, als ik zondagochtend nog ziek ben, moet ik weer afbellen is de afspraak nu. Ik hoop zo dat ik het red.

10 opmerkingen:

  1. Je gezondheid is belangrijker dan werken, ook al snap ik je wel dat je graag weer aan de slag wilt.
    Misschien heeft het bezoek aan de tandarts er meer 'ingehakt' dan verwacht, waardoor je teruggefloten werd door de oorontsteking. Het is dus belangrijk om rustigaan te doen tot je beter bent. Maar dat weet je natuurlijk al lang... ;-) het is natuurlijk Zoooo balen... :-(
    Kortom, beterschap..!

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet dat je gelijk hebt.
      Ik hou vandaag een bed-dag, en als ik morgen niet koortsvrij ben bel ik af. Het is niet anders.

      Verwijderen
  2. Geniet dan maandag ook van de vakantie van dochter,of gaat ze ergens anders naar toe?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maandag zou dochter naar de bso gaan, maar die is zo afgebeld.

      Verwijderen
  3. Als je ziek bent kun je niet werken. Het is niet anders.Die uitspraak van de vroegere teamcoach is idioot. Ik ken ze wel, die types. Voel je niet schuldig en rust goed uit. Beterschap !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie zegt precies wat ik ook vind. Goed uitzieken is heel belangrijk nu. Beterschap. Groetjes, Turf.

      Verwijderen
  4. Als je ziek bent, ben je ziek. Het lijkt mij dat jij je nooit onnodig ziek zou melden, dat weet je teamleider ook dus daar moet je je niet ongerust over voelen.
    Beterschap en hopelijk ben je wel snel weer echt beter. Want ziek zijn is niet leuk.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zou gek zijn als je alleenstaand bent, je niet tijdens je ziekte even een boodschapje zou mogen doen toch? Ik woon ook alleen en ba niemand lastig vallen voor een pak melk als dat zo uit zou komen. Gewoon rustig beter worden dan ben je straks weer meer waard voor je werkgever.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het verleden heb ik daar aardige discussies over gehad. Toen had ik een longontsteking, en kon absoluut niet werken. Ik werd toen door een eerdere teamleider gebeld, ik was op straat gezien door een collega, ik kon best komen werken daardoor. Toen ik twee weken later weer op het werk was, heb ik aan desbetreffende collega gevraagd waar ze me had gezien. Bij de huisartsenpraktijk. Toen viel mijn mond wel even open.

      Verwijderen