dinsdag 14 juli 2015

Werk en zo...

Gister ben ik weer aan het werk gegaan. Helemaal opgeknapt ben ik nog niet, maar het was fijn weer iets te kunnen doen.
De bewoners vonden het ook erg fijn dat ik er weer was.

Vandaag ging het werken een stuk minder. Er waren zieken, en ik werd om half 8 gebeld of ik eerder wou komen. Nee, dat kan niet, ik moest eerst dochter naar de opvang brengen. Ja maar er moesten ontbijten gemaakt worden. Dat zal best, maar ik kan niet eerder beginnen.

Dat die boodschap niet bij iedereen helder was binnen gekomen, was me duidelijk toen ik binnen kwam. Drie collega's begonnen mij te verdelen. Omdat ik er wel bij stond, kon ik meteen zeggen dat ik mezelf niet in drieën ga delen. Naar de meerzorg was ook niet handig, dan zou ik 's middags geen pauze hebben.
Maar de bewoners zijn het belangrijkste, klonk het uit één mond. Met andere woorden, denk niet zoveel aan jezelf.

Ik vind de bewoners heel belangrijk, daarom was ik er ook. Maar ik vind mezelf ook belangrijk. En als ik neerstort, hebben de bewoners ook niks aan mij.
Ik ben met mijn werk begonnen, en heb het eindoordeel bij de teamleider neergelegd.
Of ik ga naar de meerzorg, maar dan werk ik 's middags niet op de gewone afdelingen, of ik werk mijn normale dienst. Een combinatie van beide trek ik nog niet.

Toch voelde het goed weer terug te zijn, weer iets voor de mensen te kunnen betekenen. Morgen heb ik gelukkig vrij.

3 opmerkingen:

  1. Hallo, ik wilde je even laten weten dat ik jouw blog elke dag lees en bewondering voor je heb: zo jong met al wat grotere dochter , schulden die je (bijna) helemaal weg hebt gewerkt, gaat werken terwijl je nog niet fit bent om de bewoners te helpen (en collega's ondertussen om jou vechten).......fijn dat je morgen even een pas op de plaats kan doen. Groetjes, ingrid (SE)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, het eerste wat ik leerde in de zorg, was niet mezelf voorbij lopen omdat je dan uiteindelijk de cliënten niet kan helpen. Jij doet dat prima, je collega's duidelijk minder!
    Als de teamleider echt vindt dat er meer hulp nodig is, moet hij uitzendbureau maar bellen...zo leerde ik.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen