woensdag 22 juli 2015

Het beruchte weekend

Deze week is op mijn werk al het nieuwe rooster uitgekomen. Ontzettend vroeg, het gaat pas eind augustus in.

Op het nieuwe rooster heb ik maar één weekend. Die van mij zou in september vallen. Dat was balen, dan heb ik over augustus geen onregelmatigheids toeslag. 
Een andere collega was flink aan het mopperen, ze had twee weekenden met een collega die niet met haar wil samenwerken, alle bemiddelingspogingen ten spijt.

Eén van die weekenden is het laatste weekend van augustus. Ik heb nu dat weekend met haar geruild, nu zijn we allebei blij.
Een uur later bedacht ik me dat dat het beruchte weekend van mijn ouders is. Oeps. 

Ik heb mijn moeder later in de middag gebeld dat ik dat weekend niet vrij ben. Dat het mijn eigen schuld is heb ik er niet bij gezegd. Ergens voelt het als een hele grote opluchting dat ik echt moet werken, zowel voor mijn eigen rust als voor mijn financiën. 
Het is goed zo.

5 opmerkingen:

  1. Zo zie je maar weer, het komt altijd goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu maar hopen dat je familie hier niet meeleest ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groot gelijk. Die ORT is toch mooi meegenomen voor dezelfde uurtjes werk.

    Wegschuld.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reageerde ze er niet heftig op of viel het mee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mijn moeders doen viel het mee, ze liet merken dat ze het een teleurstelling vond dat ik geen vrij had weten te krijgen.

      Verwijderen