woensdag 29 juli 2015

Het budget voor de vakantie

Elk jaar heb ik dezelfde puzzel, het budget voor de vakantie. Wat gaan we doen, wanneer, en hoeveel verwacht ik uit te geven?

Anders dan voorgaande jaren, heb ik hier iets beter zicht op. Nog niet genoeg, maar wel iets meer.
Zo zijn we deze vakantie drie keer naar de bios geweest (vandaag de laatste keer). We namen daarbij ook buurmeisje mee. De vierde week van de vakantie gaan dochter en ik vier dagen naar Drenthe. Het budget daarvan is 50 euro per dag, op dochters verjaardag 100 euro. Die dag gaan we naar slag.haren, en dat is duurder (we hebben al wel kaartjes).
Dat geld verwacht ik niet allemaal uit te geven, wat over is kan gebruikt worden voor de overige twee weken.

De vijfde week gaan we naar duin.rel, samen met de buurkinderen. Op vakantie veilingen heb ik goedkope kaartjes gekocht, en zo kan ook het buurjongetje mee.
De zesde week gaan we, ook met de buurkinderen, naar de apenheul. Ook hiervoor heb ik al kaartjes.

De buurkinderen kunnen er deze vakantie vrijwel niet op uit, daarom mogen ze met ons mee. Voor dochter is dat erg leuk, en ook de buurkinderen verheugen zich heel erg op de uitjes.

Voor volgend jaar wil ik mezelf toch wat financieel beter voorbereiden. Toch ben ik niet ontevreden over dit jaar, in vergelijking met de andere jaren. Ook dat is een leerproces.

8 opmerkingen:

  1. Klinkt goed ! Wat ik me afvraag is waarom zoek je niet wat goedkopere uitjes ? Ik weet niet waar je woont maar strand, park, bos, zwembad zijn prima bestemmingen voor een dagje (of een paar uurtjes) uit.Je betaald wel het OV en evt. drinken en wat te eten mee, maar zulke uitjes kunnen ook heel leuk zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had in de planning staan wat vaker te gaan zwemmen. Maar mijn bronchitis heeft daar eigenlijk een streep doorgezet, ik wou eerst er helemaal van af zijn. Dat duurt best wel lang. Ik hou zelf niet van bossen. Maar voor volgend jaar kan ik wel goedkopere uitjes zoeken.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. Het vergt ook veel tijd om allemaal uit te zoeken. Nog even dan kan dochter een deel overnemen als ze dat leuk vindt. De kringloop is al goede leerschool en dan ontlast ze jou ook.

    Veel plezier met wat er nu gepland staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je deze uitjes leuk vindt moet je het vooral doen. Waarom moet het altijd goedkoper als je het nu ook kan betalen. Je gaat verder ook niet echt op vakantie, dat kost nog meer. Want een huisje of stacaravan in het hoogseizoen is niet te betalen. En je let al op aanbiedingen dus ik zou zeggen ga er voor en ik vind het ook lief dat je je buurkinderen meeneemt. Ik neem aan dat ze wel een vergoeding geven, want je hebt wel de verantwoordelijkheid en de ouders hebben de handen vrij.
    Wij gaan ook niet op vakantie maar wel dagjes uit. Dit jaar heb ik wel een budget, maar gaan we er wat over heen is er geen man overboord. Want we werken het hele jaar hard en deze twee weken mogen we genieten van onszelf met de kinderen. Doen we door het jaar heen te weinig. En ja, een pretpark is leuk met de kinderen. Nog een paar jaar en dan wil je dochter niet meer mee, dus ik zou zeggen geniet ervan nu het kan.
    Gaan wij ook doen:-)

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Natuurlijk kan bos of zee ook leuk zijn maar Apen.heul en Duinre.ll zijn natuurlijk wel erg goed voor het vakantiegevoel.Hebben wij ook een aantal jaren gedaan, niet op vakantie maar uitstapjes maken.En als dat met vakantievei.lingen e.d. kan helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens je/jullie heel veel plezier, en ben je niet te een beetje te hard voor jezelf? Volgens mij doe je het prima en kan menigeen nog wat van jou leren!

    Je hebt immers overal al kaartjes voor en budget voor Drenthe, meisje
    wat wil een mens nog meer?

    Hartelijke groet van Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed geregeld allemaal! Heel veel plezier!
    Leuk is vakantie veilingen hè? Ik heb het deze week opnieuw ontdekt en voordelig kaartjes gekocht voor Dolfin.arium. Daar gaan we naar toe met mijn neefjes, leuk!
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen