donderdag 23 juli 2015

Jong vogeltje

Gistermiddag ben ik met de twee meiden naar de bios geweest, naar de minions deze keer. Wat een leuke film is dat.
Op de terugweg vertelde buurmeisje over een jong vogeltje wat uit het nest was gevallen. De buurman heeft hem uiteindelijk weer in het nest gezet.

Gisteravond stond het buurmeisje aan de deur met een blikje in haar hand. Papa merel had het jonkie uit het nest gegooid. Wat ze er nu mee moest.

Het beestje zag er zwak uit. Het buurmeisje is eten voor hem gaan zoeken (wormen), en ik heb de dierenambulance voor advies gebeld. Ze beloofden langs te komen, dan konden ze het beter beoordelen, en het beestje eventueel meenemen naar de vogelopvang.

Het vogeltje was jonger dan ik dacht, de gevonden worm kon hij niet wegkrijgen. Met een pipetje hebben we wat water gegeven.

De mensen van de dierenambulance hebben het diertje meegenomen, maar veel kans gaven ze hem niet, hij was zwak en ziek.
Toch was het fijn dat ze langskwamen voor een vogel.
Heel gemakzuchtig, maar beter dan twee verdrietige kinderen over een dode vogel.

4 opmerkingen:

  1. Hoezo gemakzuchtig? Je hebt er immers tijd in gestoken en de moeite genomen de dierenambulance te bellen. Menig ander had het laten liggen en dood laten gaan. Je mag ook om zo'n kleinigheidje best trots zijn op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het gemakzuchtig van mezelf dat ik het probleem bij een ander neerleg, en daarvoor in de avond mensen laat komen. Zo'n beestje laten liggen en dood laten gaan was niet in me opgekomen.

      Verwijderen
  2. Helemaal eens met Helma. Zo heb ik eens een kreupele eend van de weg gehaald en afgegeven bij de dierenambulance. Zorg voor dieren is een heel goed iets in een mens. Helaas gebeurt het veel te weinig.

    BeantwoordenVerwijderen