woensdag 8 juli 2015

'Rustdag'

Al een paar dagen voel ik me niet helemaal 100%. Een sluimerende keelpijn, zere spieren, hoofdpijn. Een paracetamol en we kunnen weer door.

Maandagavond voelde ik me toch wat beroerder, en ben vroeg naar bed gegaan. 'S nachts werd ik nog beroerder wakker, en heb na heel veel getwijfel mijn werk afgebeld.
Getwijfel, want misschien als ik vroeg een paracetamol neem en dan op het werk nog twee, dan kan het misschien wel. Denkend aan het werk wat er lag, zonk de moed me figuurlijk in de schoenen. Hoe moet ik het einde van de werkdag halen? Dat gevoel was genoeg om mezelf af te melden.

'S ochtends heb ik mijn zusje gebeld, ze woont vlakbij en haar zoontje zit op dezelfde school als dochter. Zij wou dochter wel naar school brengen, en 's middags weer brengen.

Later heb ik mijn teamleider gebeld met de reden van mijn afmelding. En toen had ik een rustdag. Een dag die ik veel op de bank heb doorgebracht. Ik ben blij dat ik deze keus heb gemaakt, gisteravond was mijn temperatuur wel iets hoger, maar ik voelde me veel beter.

Morgen ga ik weer werken. Vandaag moet ik met dochter naar de tandarts, en ik vind het niet kunnen vandaag 'op stap' te gaan, en morgen thuis te blijven. Maar gister heeft me goed gedaan.

4 opmerkingen:

  1. Jij lijkt me niet iemand die bij het minste of geringste thuis blijft , dus als je ├ęcht ziek bent, moet je je nooit schuldig voelen om je af te melden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer zo min mogelijk thuis te blijven, ik geniet van het contact met de mensen op mijn werk. Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest, ik heb een lichte bronchitis. Van mijn teamleider mag ik op z'n vroegst pas maandag weer op het werk verschijnen.

      Verwijderen
    2. Nou, wat een fijne teamleider heb je, zeg!
      Enne: beterschap! Doe even lekker rustigaan.. Een bronchitis verwaarlozen is niet verstandig ;-)

      Groetjes, Tineke

      Verwijderen
  2. Verstandige teamleider. Waarschijnlijk heeft hij wel door dat jij je niet zomaar ziek meldt. Goed uitzieken is trouwens belangrijk, anders kan ziek zijn chronischer worden.
    Beterschap!

    Groet, Greet

    BeantwoordenVerwijderen